Blog

Blijf hier op de hoogte van de nieuwste trends en laatste nieuwtjes.

3 tips om de workload van uw mensen op het terrein te optimaliseren
09-08-2018

Waar zijn mijn mensen mee bezig? De category managers zijn ‘op de baan’, hoor je dan wel eens.  ‘Op de baan’ valt van alles te beleven 😉

Wie doet wat? Hoe verdeelt u als Category Manager of Marketing & Sales Manager het werk over de regio’s zodat niemand overbevraagd of onderbenut blijft. Heeft X of Y nog marge om er iets bij te nemen? Hoe kunnen we uitbreiden naar nieuwe regio’s? Een standaardantwoord als ‘iedereen is op de baan’ volstaat echt niet.

Lees meer >

Avento FMCG365. Brouwerijen weten waarom.
31-07-2018

Twee brouwerijen hebben recent voor Avento gekozen als CRM-partner. De twee Belgische brouwers zullen samen met Avento een rijk pallet Brabantse klassiekers en enkele Ardense hoge gistingsbieren in de markt zetten.  Die verdienstelijke bieren – namen kunnen we (nog) niet onthullen – gaan gevestigde waarden als Duvel, Vedett, Gouden Carolus, Maneblusser en de Westmalles achterna. Succes genereert hopelijk succes. Ook de brouwerijen Moortgat, Het Anker en de Abdij van Westmalle kozen eerder voor Avento’s FMCG356.

Lees meer >

“Zonder de ‘Store Check’ van FMCG365 werkt hier niets!”
21-06-2018

Bekijk het filmpje en je bent overtuigd. Overtuigd zijn intussen al heel wat klanten van Avento’s FMCG365. De ‘Store Check’ is dan ook superhandig voor vertegenwoordigers die bezoeken brengen aan winkels en een reeks controles moeten uitvoeren: prijs, promotie, voorraad, plaats op de rekken….

Lees meer >

IT… with a dash of summer! Bent u bij?
15-06-2018

Was u erbij tijdens ons FMCG365-event “Fearless Planning in Summer with A.I.”? Oeps, da’s jammer. Dan moeten we u toch even bijspijkeren over wat de ongeveer 30 aanwezige decision makers mee kregen. We serveerden hen IT met schwung: Artificial Intelligence in de praktijk omgezet.

Lees meer >

“Zero code”, vele voordelen 
25-05-2018

Zero code, het buzzword sinds kort in de IT-wereld, is geen vluchtige hype. Het is ‘the next big thing’ en zal dat nog enige tijd blijven. Maar wat is zero code precies? Heel kort door de bocht: softwaretoepassingen die gebruikers zelf op maat en naar wens kunnen ombouwen met enkele muisclicks of apps, dus zonder enig codeerwerk.

Lees meer >

Proficiat! Avento is geslaagd
24-05-2018

Moet Avento nog examens afleggen? Geen echte proefwerken, dat niet. Maar we zijn door auditoren bezocht en zijn volgens hun bevindingen geslaagd voor de ISO 9001:2015 certificatie. Een proficiat dus en een dikke merci aan iedereen voor de tijd die jullie vrij gemaakt hebben voor dit ‘proefwerk’.

Lees meer >

Data en AI bepalen de identiteit
19-04-2018

“Wat data heeft bestaat. En al het andere heeft geen identiteit meer.” Dat zei onafhankelijk innovatie- en usabilityconsulente Rosemie Callewaert enkele dagen geleden in De Standaard (Jobat). Data leiden ons om beslissingen te nemen over alles en nog wat: de te nemen route, aankopen van kledij… Callewaert bekijkt in dat artikel artificiële intelligentie (AI) en data in een breder kader en meer vanuit het standpunt van de consument.

Lees meer >

Waarom u zich beter wel het hoofd breekt over AI
09-04-2018

Artificial Intelligence (AI) was in 2001 een matig scorende sci-fi prent van Steven Spielberg met onder meer Jude Law in een hoofdrol. AI is al lang geen science fiction meer.

Volgens het onderzoeksinstituut Gartner zal dit jaar al ongeveer 20 procent van alle beleidsbepalende data ‘automatisch’ worden gegenereerd, zonder menselijke tussenkomst. Er is reeds veel cijfermateriaal aanwezig dat de snelgroeiende impact van AI illustreert. Interessant voor marketeers is een onderzoek dat in 2017 in samenwerking met Deloitte Digital werd uitgevoerd: liefst 58 procent van de Chief Marketing Offices wereldwijd denkt dat ondernemingen binnen amper vijf jaar echt competitief moeten zijn op het vlak van AI om succesvol te blijven.

Lees meer >