Blog

Blijf hier op de hoogte van de nieuwste trends en laatste nieuwtjes.

Data en AI bepalen de identiteit
19-04-2018

“Wat data heeft bestaat. En al het andere heeft geen identiteit meer.” Dat zei onafhankelijk innovatie- en usabilityconsulente Rosemie Callewaert enkele dagen geleden in De Standaard (Jobat). Data leiden ons om beslissingen te nemen over alles en nog wat: de te nemen route, aankopen van kledij… Callewaert bekijkt in dat artikel artificiële intelligentie (AI) en data in een breder kader en meer vanuit het standpunt van de consument.

Lees meer >

Waarom u zich beter wel het hoofd breekt over AI
09-04-2018

Artificial Intelligence (AI) was in 2001 een matig scorende sci-fi prent van Steven Spielberg met onder meer Jude Law in een hoofdrol. AI is al lang geen science fiction meer.

Volgens het onderzoeksinstituut Gartner zal dit jaar al ongeveer 20 procent van alle beleidsbepalende data ‘automatisch’ worden gegenereerd, zonder menselijke tussenkomst. Er is reeds veel cijfermateriaal aanwezig dat de snelgroeiende impact van AI illustreert. Interessant voor marketeers is een onderzoek dat in 2017 in samenwerking met Deloitte Digital werd uitgevoerd: liefst 58 procent van de Chief Marketing Offices wereldwijd denkt dat ondernemingen binnen amper vijf jaar echt competitief moeten zijn op het vlak van AI om succesvol te blijven.

Lees meer >

Bier hier! Of daar?
15-03-2018

De Tournée Minérale editie 2 ligt al een week of twee achter ons. De rekken worden aangevuld, de tapkraan loopt weer op normaal debiet. Ongeveer 104.000 mensen gingen de uitdaging aan om het een maand zonder alcohol uit te zingen.
Lees meer >

Test gratis uw score op Microsofts GDPR-benchmark
16-02-2018

Iedereen weet intussen wel waar GDPR voor staat:  General Data Protection Regulation, de Europese verordening inzake  bescherming van consumentengegevens. Die zal vanaf 25 mei 2018 van kracht gaan. Maar in hoeverre bent u op dit ogenblik GDPR-conform? That’s the question. Het antwoord komt u gratis te weten dankzij een online assessment tool van Microsoft. De tool staat open voor iedereen, ook voor niet-klanten van Microsoft of Avento.

Lees meer >

‘Perfect Insights’ geven uw resultaten een echte boost
17-01-2018

Er beweegt heel wat in het retail landschap. In een vorige blog hadden we het over de ‘Perfect Store’ die zo is opgebouwd dat er maximale impact is op het koopgedrag door een uitgekiende presentatie: de ‘perfect fit’ van assortiment en doelgroep. In deze blog  bekijken we de data die  allemaal binnen handbereik liggen, de ‘perfect insights’.

Lees meer >

Perfect Store
05-01-2018

Nieuwjaar is hét uitgelezen ogenblik om even stil te staan bij een nieuwe evolutie in het winkellandschap: de ‘Perfect Store’.  Dit winkelconcept houdt in dat leveranciers en winkeluitbaters maximaal inspelen op de wensen en de belevingswereld van de klanten.

Lees meer >

Wat had Avento te zoeken op HorecaExpo 2017?
11-12-2017

Hoewel het geen evidente actie is voor een bedrijf als Avento, voelden wij ons wel perfect op onze plaats op de HorecaExpo 2017.  Van 19 tot 23 november stond Avento op de beurs in Gent, niet voor de beursgangers maar voor de exposanten. “We waren daar een vreemde eend in de bijt. Onze actie is voor een IT-bedrijf dan ook heel atypisch.

Lees meer >

Avento is GDPR-conform en u?
05-12-2017

GDPR? Het zou kunnen dat sommigen het nog in Keulen horen donderen, maar GDPR is al een feit. De afkorting staat voor General Data Protection Regulation, de Europese verordening inzake gegevensbescherming die vanaf 25 mei 2018 van kracht zal zijn.

De GDPR legt ondernemingen een hele reeks verplichtingen op.  Die kunnen samengevat worden in vier krachtlijnen.

Lees meer >

Mobiel CRM introduceren: hoe begint u eraan
04-12-2017

Customer Relations Management of CRM is een erg ruim begrip. U zou het bondig kunnen samenvatten als alle methodes en middelen die worden ingezet om relevante informatie over klanten te verzamelen en zo de relatie met de klant te beheren.

Mobiel CRM stelt medewerkers op het terrein – op de winkelvloer, onderweg… –  in staat om met alle relevante data en info hun klantenrelatie te beheren. Maar mobiel CRM staat uiteraard niet los van CRM ‘op kantoor’. Het is er een onderdeel van en vereist een goede interactie met de backoffice.  Zonder goede backoffice geen degelijk mobiel CRM.

Lees meer >