Blog

In de blogs blijft geen enkel onderwerp onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

De reflectie van Ann

Licht dat reflecteert, levert onverwachte effecten op. Wat als Ann, de HR manager van Avento, reflecteert? Zelf blijft ze netjes uit de schijnwerpers; wel bekijkt ze het reilen en zeilen op kantoor maar ook daarbuiten met onbevangen, open blik. Misschien met de deskundige ogen van een echte people manager. So what? Reflecteer mee en kijk zo eens bij ons binnen. Je vindt Ann haar blogs door in de zoekbalk naar ‘HR’ te zoeken. Of door de emoticon die op elke afbeelding staat.

A day in the life of…
26-11-2021

Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento.

Bij het ontbijt, in het station, in de krantenwinkel, in de supermarkt, tijdens de lunch, op een feestje… Van ’s morgens bij het ontwaken tot in de late uurtjes kom je fast moving consumer goods tegen die met de hulp van Avento in de markt worden gezet: kaas en ham van Vache Bleue, sla van Florette, frisdrank van AA Drinks, smoothies ontworpen door Innocent Drinks, Fruitella of ander lekkers uit het gamma van Perfetti Van Melle, Java koffie, Fisker muntjes, lekker wijntje verdeeld door AdVini, een Westmalle of een Gouden Carolus of toch maar een Duvel? Tot zelfs Laurent-Perrier champagne. De lijst is echt indrukwekkend lang.

Lees meer >

Vache Bleue en United Soft Drinks groeien al 10 jaar met Fearless Leader
29-10-2021

Die nieuwe features worden door grotere, internationaal opererende gebruikers wel gretig ingezet. Onder meer Duvel Moortgat, Perfetti Van Melle, Laurent-Perrier en Innocent Drinks maken wel gebruik van de mogelijkheden om bestellingen te plaatsen, om aan assortimentsbeheer te doen, voor territory management, om acties te beheren…

Lees meer >

FA-BU-BLEU OF BLUE SPARK? FRISK OF KLENE? FEARLESS LEADER SCOORT INTERNATIONAAL
11-10-2021

Is een store check in Chelsea verschillend van een store check in Nanterre? Wordt de share of shelf op een andere manier berekend in een Carrefour dan in een Tesco? Verschilt het Territory Management waar je werkschema’s mee opstelt al naargelang de gesproken taal? Uiteraard niet. Blue Spark van Innocent Drinks – een verfrissend drankje met appel, limoen en kokoswater – smaakt in Frankrijk identiek maar heet er Fa-Bu-Bleu. En de van oorsprong Belgische pepermuntjes van Frisk of de dropmuntjes van Klene – nu allebei lekkers van Perfetti Van Melle – liggen in Nederlandse of Belgische winkels in dezelfde rekken op dezelfde strategische plaatsen.

Lees meer >

Fearless brewing
27-07-2021

“Ik help bier verkopen, hou van bier en brouw bier. Bijzonder bier!”     

Van de marketing voor een brouwerij naar een gespecialiseerde app en nu ook echt naar de brouwketels. Dat is het parcours van Steven De Backer, product manager van Avento Fearless Leader. “Ik heb een professioneel verleden in de marketing van bier en ben nu al enkele jaren actief met de voortdurende verbetering van Avento Fearless Leader, de CRM die populair is bij heel wat gekende brouwers. Ik dacht dus: laat ik het zelf eens in de praktijk uitproberen: een excellent bier maken. Want dat is wat alle brouwers zeggen: mijn bier is ánders, beter… Wel, ik ga ook een bijzonder bier brouwen.”

Een bierliefhebber in hart en nieren. Volg hier Stevens brouwavontuur. Lees meer >

Champagne Laurent-Perrier rust vertegenwoordigers uit met Avento Fearless Leader
13-07-2021

Een nieuwe mijplaal voor Fearless Leader, de gespecialiseerde app van Avento voor mobile CRM. Laurent-Perrier, een van de grootste champagnemerken ter wereld, gaat zijn field medewerkers uitrusten met Fearless Leader. De app wordt in binnen- en buitenland al gretig gebruikt voor field sales en field service management in de sector van de fast moving consumer goods. Lees meer >

Producten toevoegen aan assortimenten: Nog nooit zo simpel als met Fearless Leader
17-06-2021

Een niet te onderschatten taak in CRM is het up to date houden van de assortimenten voor elk verkooppunt. Op zich is dat geen complexe materie, maar kleine verschillen in het aanbod kunnen in de praktijk zorgen voor extra werkdruk. Bijvoorbeeld: flesjes Gouden Carolus zonder meer in winkel A, hetzelfde fantastische product in het kader van een actie in winkel B, en in winkel C als aandachtspunt bij store check… Lees meer >

Er schuilt een ervaren enquêteur in elke field medewerker

Er schuilt namelijk een ervaren enquêteur in Fearless Leader. Soms wordt van een field medewerker inderdaad iets meer verwacht en wil je dat hij/zij meer dan cijfers en bestellingen opneemt: kwalitatieve, gedetailleerde info. Bijvoorbeeld naar aanleiding van een seizoenswisseling, een actie van een concurrent, de heropening van de horeca… Hoe groot is de oppervlakte van het terras? Zijn er parasols aanwezig?… Dan is het van cruciaal belang dat je fieldmedewerker – alle field medewerkers! – dezelfde, aangepaste vragenset meekrijgen om data te verzamelen. Lees meer >