Microsoft Dynamics 365 Field Service & Resource Optimization

Creëer een naadloze, complete service-ervaring met Dynamics 365 for Field Service. Dankzij de ingebouwde intelligentie kun je serviceproblemen oplossen voordat ze ontstaan, de bedrijfskosten verlagen en positieve ervaringen op locatie leveren.

Microsoft Dynamics 365 Technology chart

Geoptimaliseerde planning

  • Krijg de juiste resources op het juiste moment op de juiste plek.
  • Optimaliseer je beheer voor de buitendienst. Plan mensen en apparatuur in met flexibele planningsopties voor zowel workflows van klantenservicemedewerkers als van -telefonisten, waaronder nauwkeurigere afspraakplanning.

Contractbeheer

  • Zorg ervoor dat het eenvoudiger wordt om servicecontracten en geïnstalleerde producten op de juiste wijze te beheren en onderhouden voor zowel je klanten als locaties met beheersoftware voor de buitendienst.
  • Met beter zicht op contractinformatie wordt je factureringsproces sneller en nauwkeuriger terwijl je je team in de buitendienst helpt bij het identificeren van nieuwe verkoopmogelijkheden.

Voorraadbeheer

  • Beschik over de juiste middelen bij elk klus.
  • Beheer voorraadupdates en -geschiedenis op al je locaties, inclusief in warehouses, depots en vrachtwagens. Updates in realtime zorgen ervoor dat je inventaris altijd actueel is. Zo kun je je servicevoorraad beter bijhouden wat resulteert in minder afschrijvingen en betere prognoses.

Mobiele productiviteit

  • Verbeter veldprocessen en de productiviteit van technici.
  • Bied native mobiele applicaties met realtime en offline data. Welke apparaatdata je technici ook gebruiken, ze kunnen op elk gewenst moment klantinformatie bekijken en ondersteuning krijgen.

Verbonden buitendienst

  • Lagere kosten doordat je technici alleen hoeft in te schakelen als het echt nodig is.
  • Detecteer problemen op afstand en los ze op met apparaten die zijn verbonden met the Internet of Things. Zie de problemen nog voordat klanten ervan weten en los ze op afstand op.

Klantcommunicatie

  • Maak je klanten het middelpunt van elke interactie.
  • Lever een totale, klantgerichte ervaring. Met Dynamics 365 kunnen bedrijven in de buitendienst klanten op de hoogte houden, eenvoudiger communiceren en zorgen voor positieve interacties binnen elke stap van de serviceketen.