Blog

In de blogs blijft een enkel onderwerp blijft onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

‘Perfect Insights’ geven uw resultaten een echte boost
17-01-2018

Er beweegt heel wat in het retail landschap. In een vorige blog hadden we het over de ‘Perfect Store’ die zo is opgebouwd dat er maximale impact is op het koopgedrag door een uitgekiende presentatie: de ‘perfect fit’ van assortiment en doelgroep. In deze blog  bekijken we de data die  allemaal binnen handbereik liggen, de ‘perfect insights’.

Lees meer >

Perfect Store
05-01-2018

Nieuwjaar is hét uitgelezen ogenblik om even stil te staan bij een nieuwe evolutie in het winkellandschap: de ‘Perfect Store’.  Dit winkelconcept houdt in dat leveranciers en winkeluitbaters maximaal inspelen op de wensen en de belevingswereld van de klanten.

Lees meer >

Wat had Avento te zoeken op HorecaExpo 2017?
11-12-2017

Hoewel het geen evidente actie is voor een bedrijf als Avento, voelden wij ons wel perfect op onze plaats op de HorecaExpo 2017.  Van 19 tot 23 november stond Avento op de beurs in Gent, niet voor de beursgangers maar voor de exposanten. “We waren daar een vreemde eend in de bijt. Onze actie is voor een IT-bedrijf dan ook heel atypisch.”

Lees meer >

Avento is GDPR-conform en u?
05-12-2017

GDPR? Het zou kunnen dat sommigen het nog in Keulen horen donderen, maar GDPR is al een feit. De afkorting staat voor General Data Protection Regulation, de Europese verordening inzake gegevensbescherming die vanaf 25 mei 2018 van kracht zal zijn.

De GDPR legt ondernemingen een hele reeks verplichtingen op.  Die kunnen samengevat worden in vier krachtlijnen.

Lees meer >

Mobiel CRM introduceren: hoe begint u eraan
04-12-2017

Customer Relations Management of CRM is een erg ruim begrip. U zou het bondig kunnen samenvatten als alle methodes en middelen die worden ingezet om relevante informatie over klanten te verzamelen en zo de relatie met de klant te beheren.

Mobiel CRM stelt medewerkers op het terrein – op de winkelvloer, onderweg… –  in staat om met alle relevante data en info hun klantenrelatie te beheren. Maar mobiel CRM staat uiteraard niet los van CRM ‘op kantoor’. Het is er een onderdeel van en vereist een goede interactie met de backoffice.  Zonder goede backoffice geen degelijk mobiel CRM.

Lees meer >

Wees een leider in de digitale transformatie
03-11-2017

Geloof het of niet, maar er zijn nog heel wat bedrijven die de digitale transformatie stilletjes voorbij laten waaien. Misschien voelen zij het nu nog niet, maar over een paar jaar heeft de getransformeerde concurrentie hen zeker ingehaald. Hoop jij zelf ook nog dat je ‘de overstap’ niet echt moet maken? Geen zorgen, het is nog niet te laat en je haalt er heel wat voordeel uit. Met onze tips word jij alsnog een digitale transformatiepionier in jouw sector!
Lees meer >

Digital First, ook het adagio van Avento
25-10-2017

Het voorbije weekend stond Tour & Taxis in de Brusselse Havenlaan volledig in het teken van Digital First. Avento leverde met Tom Moortgat zelfs een van de bijna 100 keynote speakers die de meer dan 4000 professionals boeiden over thema’s gaande van IoT tot de data-explosie.

Lees meer >

FMCG: niet te schatten ruimte voor verbetering ‘instore’
17-10-2017

Een domein in de verkoop van ‘fast moving consumer goods’ (FMCG) waar heel wat marge voor verbetering ligt, is de promotie op de verkoopplek zelf. Dat kunnen we afleiden uit enkele recent bekend gemaakte onderzoeken, weliswaar op kleine schaal maar wel razend interessant. Daaruit blijkt dat ‘operational excellence’ – de correcte en nauwgezette uitvoering van de promotie in de winkel  – van het grootste belang is. De aanwijzingen zijn dubbel: cijfermatig uit de verkoop en uit getuigenissen.

Lees meer >

Drie pioniers die AI nu al inzetten
16-08-2017

Satya Nadella, de CEO van Microsoft is heel duidelijk: “Artificial Intelligence is the ultimate breakthrough.” De virtuele assistente van Microsoft, Cortana, gooit dan ook hoge ogen en geeft op heel wat vlakken Siri het nakijken. Hoog tijd om met enkele klanten rond de tafel te zitten en te bekijken wat AI nu al kan betekenen.

Lees meer >

Van Marcke maakt uw ideale badkamer dankzij IoT
09-08-2017

De westerse industrie kreeg flinke klappen van productie in lagelonenlanden. Geleidelijk aan verhuisden vele fabrieken naar landen als China en India, waar de productie goedkoper is. Met de komst van nieuwe technologieën zoals Artificiële Intelligentie (AI), Machine Learning (ML) en het Internet of Things (IoT) komt daar verandering in. De technologie laat ons toe om meer te produceren, sneller bij te schaven of totaal te vernieuwen, voor minder geld. Het Mobilo-gamma van badkamerspecialist Van Marcke brengt IoT tot in de fabriek om een Belgische massaproductie op maat mogelijk te maken.

Lees meer >