Betere User Experience voor CRM in Fearless Leader leidt tot meer omzet

De gespecialiseerde app Fearless Leader van Avento wordt nu nog performanter en zorgt voor betere resultaten op het terrein. Producten kunnen beter worden gepositioneerd, de consument wordt consequenter ‘geteased’ en er kan preciezer ingespeeld worden op zijn wensen. Hoe deze stijging van de verkoop gerealiseerd wordt? De app kreeg namelijk een serieuze boost op het vlak van User Experience voor CRM. De verbetering in de   schermopbouw en een optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid van de app zorgen voor meer zelfvertrouwen en tijdwinst bij de field-medewerkers en voor een stiptere uitvoering van de taken.  

Betere User Experience voor CRM in Fearless Leader leidt tot meer omzet

Dat heeft tastbare resultaten en zorgt voor een hele cascade: betere uitvoering van complexe taken leidt tot accuratere data, meer betrouwbare store checks, betere businessbeslissingen, juister gerichte commerciële acties en finaal substantieel meer sales.

Fearless Leader App begeleidt de fieldmedewerker met een stappenplan

“De mensen op het terrein ervaren nu meer comfort en krijgen meer controle over de acties die ze uitvoeren. Dat leidt tot meer zelfvertrouwen, preciezer werk én tijdsbesparing. Ook de leercurve voor nieuwe medewerkers wordt steiler,” aldus Steven De Backer, product manager van Fearless Leader.

“Bij het gebruiken van enkele belangrijke functies krijgen fieldmedewerkers vereenvoudigde pagina’s met korte stappenplan zodat ze exact weten welke stappen te ondernemen via de app. Voor het plannen en optimaliseren van afspraken en voor het toevoegen van een of meerdere producten aan een of meerdere assortimenten zijn de verbeteringen al aangebracht in Fearless Leader. Er zullen er nog volgen. “

Betere User Experience voor CRM op smartphone en tablet

“We willen vooral minder courante handelingen nog beter begeleiden. Dat doen we met specifiek ontwikkelde pagina’s voor gebruik op smartphone of tablet” aldus Steven. “Op een mobiel toestel switch je nu eenmaal niet even gemakkelijk tussen pagina’s als op een laptop. En dat is belangrijk voor onze gebruikers onderweg.”

 “De app wordt op die manier intuïtiever. Een betere hulp voor bestaande gebruikers, maar vooral voor nieuwe gebruikers of bij het managen van nieuwe klanten.  Geen overbodige luxe in de Fast Moving Consumer Goods, waar producten, packages en promo’s of zelfs klanten elkaar snel afwisselen,” aldus Steven. “Omdat ze door het systeem begeleid worden, zullen ze meer tijd hebben om effectief meer tijd hebben om effectief met hun klant te interageren”.

Betere User Experience voor CRM die dus tot véél meer leidt dan tijdswinst. “Telkens we een mogelijkheid zien om de werking intuïtiever te maken, zullen we dat niet nalaten. Ook in gebruiksgemak nemen we dus de lead. Helemaal in de filosofie van Fearless Leader.” besluit Steven.