Zooms zijn toch leuk als het over fast moving consumer goods gaat

A day in the life of Phoebe – Episode 7

“Ik heb vandaag al glazen gezien met een Baha Breeze, Big Tom Spiced Tomato Juice en Ginstberg Mineral Water erbij…” Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento. Met een fast moving consumer good – van een bekend merk – dat met de gespecialiseerde FMCG/CPG-app Fearless Leader van Avento in de markt wordt gezet. Field medewerkers van die producenten gebruiken Fearless Leader voor hun CRM en XRM. Wil je weten welke vermaarde producten zo elke dag je pad kruisen, volg dan Phoebe en Vince, een bezorgde moeder en haar zoontje.

Zooms zijn toch leuk als het over fast moving consumer goods gaat

Zooms zijn toch leuk als het over fast moving consumer goods gaat

“Oeps, bijna te goed geparkeerd,” denkt ze en Phoebe remt nog net op tijd om het laatste plekje voor haar huisdeur in te nemen. “Plaatsbezoeken zijn leuk. Nu volgen enkele vermoeiend Zooms,” denkt ze.

Tja zelfs als je voor de hipste smootiemaker werkt, kan het al eens eentonig worden. “Part of the job. Ik moet ook mensen overtuigen die Innocent Drinks nog niet kennen,” denkt ze. En dat doet ze met oog voor niet verbale communicatie. “Ik heb vandaag al glazen gezien met een Baha Breeze*, Big Tom Spiced Tomato Juice* en Ginstberg Mineral Water* erbij, allemaal van D-Drinks. Straf, zo’n collectie. De Bru* en de Carola Eau de Source d’Alsace* van Spadel had ik wel kunnen verwachten. Maar een Devin* bronwater, ook van Spadel, uit het Bulgaarse gebergte sloeg echt alles!” Daar zit je dan als marketingmedewerker voor Innocent Drinks en drinken die gasten tijdens de Zooms alles van de concurrentie. “Ach, het laat me koud,” lacht ze.

Met een Barebells Protein Bar* van D-Drinks achter de kiezen, haast ze zich naar de betere supermarkt om de inkopen te doen voor het diner met haar dochter Phoebe en met haar invité vanavond. Haar vader komt langs! En ze grist ook een prima witte Stellenbosch*, verdeeld door AdVini, uit de rekken.

Voor zover we weten is die Stellenbosch voor Phoebe’s vader het enige met Fearless Leader gepromote merk tot dusver. Welke heeft hij eerder op de dag gezien en welke zal hij nog zien? A never ending story. Maar hier stopt ons verhaal wel.

** Phoebe en Vince zijn fictieve personages. Elke overeenkomst met bestaande personen berust op louter toeval.
*Al deze producten bestaan wel degelijk en worden met de FMCG-app Fearless Leader van Avento in de markt gezet.