‘Perfect Insights’ geven uw resultaten een echte boost

Er beweegt heel wat in het retail landschap. In een vorige blog hadden we het over de ‘Perfect Store’ die zo is opgebouwd dat er maximale impact is op het koopgedrag door een uitgekiende presentatie: de ‘perfect fit’ van assortiment en doelgroep. In deze blog  bekijken we de data die  allemaal binnen handbereik liggen, de ‘perfect insights’.

‘Perfect Insights’ geven uw resultaten een echte boost

Moderne, field CRM-systemen kunnen de informatie genereren om die ‘perfect fit’ te realiseren. De slimme marketeer vindt er een schat aan waardevolle informatie.

Maar moderne CRM-systemen doen nu al heel wat meer dan dat. Volgens het onderzoeksinstituut Gartner zal dit jaar al ongeveer 20 procent van alle beleidsbepalende data ‘automatisch’ worden gegenereerd, zonder menselijke tussenkomst. Machine Learning maakt in sneltempo zijn intrede in de zakenwereld. Die is klaar voor dergelijke efficiency-boost, want ongeveer 6 miljard geconnecteerde apparaten wereldwijd – nog steeds volgens Gartner – moeten in staat zijn om data te delen met andere apparaten.

Schat binnen handbereik

Verkoopvoorspellingen, time management, resource planning, de analyse van interacties, real time monitoring…. Het ligt dankzij de stroom aan data echt allemaal binnen handbereik. Dat zijn de ‘perfect insights’ die u in staat stellen om uw winkelomgeving voortdurend en efficiënt te perfectioneren en perfect te houden.

Daar komt als surplus nog een portie ‘machine learning’ bovenop, die zoals gezegd in 2018 al een vijfde van de beslissingen stuurt. De belangrijkste drijfveer achter die evolutie is het feit dat steeds meer CRM-systemen ‘in the cloud’ opereren en informatie puren uit verscheidene bronnen (social media, maar ook publiek toegankelijke databanken…) en de opmars van krachtige rekenalgoritmes die correlaties kunnen detecteren in een massa van data.

Menselijke ondersteuning van topniveau

Maar het is niet voldoende om een CRM-oplossing gewoon te implementeren, ze op maat te configureren en ‘de cloud’ het extra werk te laten doen. Er komt op het terrein heel wat meer bij kijken. Data moeten omgezet worden in concrete, klantgerichte acties en om echt het uiterste uit een CRM-oplossing te halen, heeft u een getrainde verkoopprofessional of marketeer nodig.

Zonder twijfel heeft u die mensen in huis. Avento zet ze met Avento Dynamics 365/CRM “in the field” met heel ‘menselijke’ ondersteuning van topniveau die hen in staat stelt om zowel met eigen inzichten als met ‘machine learning’ snel resultaten te boeken.

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.