Data en AI bepalen de identiteit

“Wat data heeft bestaat. En al het andere heeft geen identiteit meer.” Dat zei onafhankelijk innovatie- en usabilityconsulente Rosemie Callewaert enkele dagen geleden in De Standaard (Jobat). Data leiden ons om beslissingen te nemen over alles en nog wat: de te nemen route, aankopen van kledij… Callewaert bekijkt in dat artikel artificiële intelligentie (AI) en data in een breder kader en meer vanuit het standpunt van de consument.

Manieren om Artificial Intelligence in te zetten. Meten is weten.

Maar draai het eens om: als data en AI tot consumenten leiden, dan is het als marketeer toch van levensbelang om alle nuttige data te kennen en te weten hoe de consument gestuurd wordt in de richting van bepaalde keuzes. Daaraan valt niet meer te ontkomen online maar evenzeer in de fysieke distributie. Meten is weten.

Gemakkelijke’ manieren om AI in te zetten

Daar komt AI – het buzzwoord – om de hoek. De recent overleden Stephen Hawking mag er eind vorig jaar nog voor gewaarschuwd hebben dat “intelligente robots de mensheid zullen overtreffen en misschien vervangen…”. Zover zijn we lang nog niet. Je zal je marketingteam niet door robots vervangen. Er zijn wel enkele ‘gemakkelijke manieren’ om AI in te schakelen en de productiviteit van je acties op te drijven.

AI kan voorspellen welke promotie het meeste kans maakt om een consument te overtuigen. Welk tijdstip daarvoor het best is, welke frequentie….  Met de juiste AI tools –  gevoed met data en rekenkracht – wordt dat automatisch en supersnel bepaald. De kwestie is zeker relevant in de FMCG-wereld, waar ‘Fast Moving’ impliceert dat alles snel verandert en waar ‘kleine’ beslissingen soms ingrijpende gevolgen hebben.

Ons B2B event toont hoe je maximaal rendement haalt uit de innovatieve technologie van Avento.

Fearless planning in summer with AI

De zomer is altijd leuk, maar hij wordt nog beter met de twee nieuwe AI-modules van Avento:

  • Resource Planning: maak optimaal gebruik van de correlatie tussen historische data om je verkoop te maximaliseren.
  • Territory Management: versleep eenvoudig de grenzen van je territory plan en de rest gebeurt automatisch.

Wij verwelkomen je graag in de offices van Microsoft Belgium. Het event wordt ‘free of charge’ aangeboden, in samenwerking met Microsoft. We sluiten af met een netwerkdrink.

Dinsdag 29 mei 2018 van 14 u. tot 17 u.

Microsoft België – Leonardo Da Vincilaan 3 – 1935 Zaventem

Parkeren kan kosteloos in de ondergrondse parking onder het Microsoft-gebouw.

Inschrijven via www.avento.be