Fearless planning in summer with A.I.

FMCG365-Event

Ons FMCG365-event “Fearless Planning in summer with A.I.” was een succes en… ‘anders’. Laten we daarmee beginnen.  De ongeveer 30 aanwezige decision makers (Field sales en marketing managers van onder meer Alken-Maes, D-Drinks, Henkel, United Softdrinks, Philips Lightning) kregen IT geserveerd met schwung. De zaal bij Microsoft in Zaventem baadde in een zomers sfeertje met voor ieder een Hawaiaanse bloemenkrans, een zonnebril, zonnecrème en centraal in de ruimte een grote parasol van Gouden Carolus.

De boodschap die we brachten was ook onderscheidend maar minder zonnig. Uit een eigen anonieme enquête in de FMCG-wereld blijkt dat er nog werk aan de winkel is. De helft van de respondenten besteden bijvoorbeeld meer dan 3 dagen per maand aan het plannen en herplannen hun field force. De meeste ondervraagden onderschatten ook het effect van warm weer op de vraag van consumenten naar frisdrank.

Met een reeks vaststellingen als deze, hadden we natuurlijke volle aandacht van de deelnemers voor Avento’s FMCG365.  Dat is gebaseerd op de industriestandaarden en optimaliseert elke rol binnen uw organisatie. Geen wonder dus dat de demonstraties met grote aandacht gevolgd werden.

Passeerden de revue: onze Weather Sales Actions Generator (de basis om met succes verkoopacties te coördineren), onze Resource Schedule Automation, onze Territory Workload Calculator (maakt de meest efficiënte taakverdeling voor je field teams) en Share of Shelf Calculator (superhandig met foto en app).

Op naar een succesvolle zomer!