Weet u wat uw klanten willen?

Uw klanten zijn veranderd en verlangen ook van hun leveranciers een constante evolutie. Customer engagement is belangrijker dan ooit en tot 86% van de klanten is bereid om meer te betalen voor een betere service. Volgens Joeri Van Vooren, Partner Sales Executive bij Microsoft, zal tegen 2020 een uitstekende service belangrijker zijn dan product en prijs om uw merk positief in de markt te zetten. Mobile CRM kan daar zeker bij helpen.

De klant maakt zijn huiswerk; u ook?

De hedendaagse klant heeft zijn koopcyclus graag grotendeels zelf in handen en stelt de tussenkomst van bedrijven liever uit. De aankoopbeslissing waarbij de klant informatie gaat vragen in een winkel of verschillende winkels, is verouderd. Hij kan zich immers digitaal informeren zonder zich te moeten verplaatsen. “Tegenwoordig heeft een klant al meer dan 70% van de koopcyclus doorlopen nog voor hij met een verkoper in contact komt”, aldus Van Vooren.

Wanneer de klant uiteindelijk bij een verkoper aankomt, kan die maar beter even grondig voorbereid zijn als de klant zelf. “De ideale manier om met deze klanten om te gaan, is een intelligent customer engagement system, dat kan voorspellen welke informatie de klant wil en op welke manier hij deze wil krijgen”, zegt Van Vooren.

“Ga dus slim om met de massa data die uw klanten genereren. Via BI en Analytics kunt u deze data inzetten om uw verkoop te doen groeien: wees proactief, voorspel klantengedrag en personaliseer de service.”

Laat geen data onbenut

Predictive Analytics kan bepaalde trends voorspellen en klantengedrag in kaart brengen. Zo weet u meteen welk type klant interesse heeft in welk product. Ook hierbij kunnen details het verschil maken. Door uw klanten proactief te benaderen, helpt u hen bij hun aankoop.

Personaliseer op basis van de contactpersoon. Hoe meer gegevens u verzamelt, hoe beter u uw klanten leert kennen. Geef hen de juiste informatie op het juiste moment dankzij een goed CRM-systeem.

Ook de surveys in onze mobiele CRM-toepassing kunnen daarbij helpen. Aan de hand van enkele korte vragen vult de klant zijn noden en behoeftes in. Hierdoor versterkt u de band met uw klanten en kunt u de service personaliseren.

Hoe CRM u verder kan helpen om uw klanten te leren kennen en de banden aan te halen, leest u binnenkort. Hou onze blog in de gaten!

Weet u wat uw klanten willen?