FMCG365 wijst nu ook de weg naar nieuw fruit

Leads geselecteerd en gekleurd op uw scherm

Avento start met een nieuwe service die gebouwd is op de CRM-oplossing FMCG365. Ze wijst letterlijk de weg naar laaghangend, vers, nieuw fruit. Figuurlijk dit laatste. U krijgt namelijk een notificatie van nieuwe voor u interessante zaken in de buurt. De keuze van de rubrieken en de frequentie van de notificatie bepaalt u zelf in een abonnementsformule.

Nieuwe service in FMCG365

“De dienst is gericht op klanten die horeca-, voedings- of handelszaken willen prospecteren. We bieden hen gegevens aan uit onze software database, met toevoeging van enkele handige features uit FMCG365,” aldus Tom Moortgat, managing director van Avento. Een vergelijkbare formule met even groot gebruiksgemak bestaat op dit ogenblik gewoon niet.

Onmiddellijk zichtbaar en snel georganiseerd

“Zoeken naar nieuwe zaken door rond te rijden of met aangekochte lijsten, blijft erg duur en tijdrovend. Dat is als zoeken naar een speld in een hooiberg. Wij maken dat eenvoudiger en efficiënter, onmiddellijk zichtbaar op kaart. U neemt via ons een abonnement op bepaalde rubrieken en om de week of om de maand krijgt u van ons de info in een app toegestuurd. De nieuwe leads zijn op kaart duidelijk anders gekleurd en u kunt er zo mee aan de slag. Het organiseren van de prospectie is in geen tijd gebeurd.”

Territory Management & Work Load Calculator

De leads komen automatisch bij de juiste vertegenwoordiger terecht dankzij het Territory Management van FMCG365. U lijnt de werkgebieden van de vertegenwoordigers af. De te prospecteren zaken komen zo automatisch bij de juiste vertegenwoordiger terecht. Die taken opsplitsen indien nodig, iemand specifiek met bepaalde taken belasten of opdrachten opnieuw toewijzen… Allemaal heel eenvoudig uit te voeren en u krijgt meteen ook een zicht op de werkbelasting van uw mensen.

En hier komen we bij de tweede feature van FMCG365: de Work Load Calculator. Er wordt rekening gehouden met de hele takenpakket, met woonplaats van de vertegenwoordiger en dus met de extra af te leggen afstand. Ook het type van zaak, de duurtijd van een bezoek en eventuele frequentie voor opvolging  bepalen mee de werkbelasting die deze prospectie met zich mee brengt.

Appels met appels vergelijken

“FMCG365 maakt dat prospectie een stuk sneller en eenvoudiger uitgevoerd kan worden. Het objectiveert ook de zaken. De werklast is heel nauwkeurig te meten en te verdelen. In discussies over in te zetten mankracht kunnen nu effectief appels met appels vergeleken worden. Prospecteren blijft natuurlijk altijd min of meer een avontuur met een onzekere uitkomst. Maar nu bent u er tenminste zeker van dat uw mensen op de best mogelijke manier worden ingezet,” besluit Tom Moortgat.

Wenst u meer informatie over deze nieuwe feature? Neem dan contact met ons op.