Avento krijgt drie voeten aan grond in Frankrijk

Avento bespeelt met succes de Franse markt. De specialist in mobiel customer relations management (CRM) en digitale transformatie krijgt er meer dan een voet aan de grond. Drie Franse bedrijven – twee multinationals actief in verf en wijn, en een nationale speler in de agro business – doen een beroep op Avento om hun vertegenwoordigers en mensen op het terrein te ondersteunen met de mobiele CRM app FMCG365.  Het nieuws werd ook opgepikt door Made in Mechelen.

Avento krijgt drie voeten aan grond in Frankrijk

Ook Nederland

“Hoe we dit organisatorisch gaan opvangen, bekijken we nog. Want ook in Nederland zijn we binnenkort actief voor een bekende multinational in Fast Moving Consumer Goods. De laatste maanden zijn er enkele zeer goede klanten bijgekomen,” aldus CEO Tom Moortgat van Avento.

Verbreding, geografisch en technisch

“Onze app wordt in 40 landen voor 500 individuele merknamen gebruikt. Van belang met de drie nieuwe Franse klanten is dat we rechtstreeks voor de Franse hoofdzetel werken. We worden in Frankrijk gepercipieerd als platform-onafhankelijke CRM-specialist. Omdat we onze CRM-oplossing, gebaseerd op de onklopbare mobiele technologie van Resco.net, bouwen op Microsoft én op Salesforce,” aldus Tom Moortgat.

“Hoge succesratio”

“We hebben in Frankrijk een hoge succesratio. De markt lijkt er technologisch nog niet zo ver te staan, en de schaal is groter: een wijnhuis heeft 100 vertegenwoordigers, een modale brouwer hier een tiental. Frankrijk is het voedings- en drankenland par excellence, met heel wat binnenlandse productie. En dus heel wat bedrijven die met retail execution en CRM bezig zijn. Voor ons is dit echt een mijlpaal.”

Onder meer Duvel Moortgat, de abdij der Trappisten van Westmalle, en Brouwerij Het Anker rusten hun buitendiensten al uit met de app FMCG365. Die geeft hun mensen in alle omstandigheden (ook offline) toegang tot alle betrokken klantinformatie. En levert hen met handige tools voor planning, store check, levering, rapportering en analyse vooral bergen tijdwinst en betere prestaties op.