Acties! Voor elke vraag en voor elk weertype

FMCG365 – Actietools

Efficiënt CRM houdt rekening met specifieke taken en uit te voeren surveys. Die kunnen in de mobiele CRM-oplossing van Avento snel, gestructureerd en volledig op maat uitgevoerd worden. Bereid uw acties voor en laat ze starten wanneer u dat wil… of wanneer het weer dat wil.

Acties! Voor elke vraag en voor elk weertype

Met Avento’s FMCG365 kunt u verschillende types van acties inplannen. Zelfs acties in functie van de weersomstandigheden. Het bijzondere en onderscheidende van deze feature is de handelingssnelheid die hij u geeft. Selecteer het type actie, stel uw assortiment samen, bepaal voor welke klanten de actie geldig is en Go! FMCG365 zorgt ervoor dat alles op tijd bij de juiste klanten tevoorschijn komt.

“Acties zijn via een heel simpele flow in te stellen in FMCG365”

  1. Storecheck/Assortmentcheck. Doorgaans voeren de field medewerkers constant storechecks (retail) of assortment checks (out of home) uit, maar soms wilt u voor een specifieke periode één of meerdere producten meten.
  2. Survey Action. U zit als Sales Manager, Trade Marketeer of Category Manager met een heleboel vragen. De field medewerkers zijn de juiste mensen op de juiste plaats om die vragen te beantwoorden. Door een Survey Action op te zetten krijgt u een uniforme bevraging en gestructureerde resultaten. Die bevraging is vrij in te vullen (foto’s, ja/nee vragen, aantallen tellen, afmetingen opnemen…).
  3. Order actie. Soms wil u uw sales boosten door in te zetten op de verkoop van een paar specifieke SKU’s. Stel een actie assortiment samen, duid de klanten aan die bezocht moeten worden en verkopen maar!
  4. Meteo Acties. Bovenstaande acties starten zodra een bepaalde vooraf ingestelde datum is bereikt. Wilt u dat er automatisch een actie start als het vijf dagen na elkaar stralend zonnig is geweest? FMCG365 doet het. Ook na 5 dagen vrieskou indien gewenst.

“Acties creëren een sense of urgency”

“Acties zijn een heel handig instrument voor field managers. Ze worden bovendien getriggerd om aan targets te voldoen en op bepaalde punten actie te ondernemen. En tegelijk is de opvolging van opgezette acties in FMCG365 heel simpel. Acties zorgen ook voor een sense of urgency: ‘Nu moet het gebeuren’. Maar ook voor het management. Ze krijgen via dashboards een instant helikopterbeeld van de situatie,” aldus Steven De Backer, product manager FMCG365.

De mate waarin Acties gebruikt worden, kan volgens Steven heel erg verschillen van klant tot klant: “Sommige klanten gebruiken enkel de standaard functies en voeren op bepaalde tijdstippen gerichte acties uit, om iets te controleren of om een bevraging uit te voeren. Er zijn ook klanten die eigenlijk hun hele werking via Acties sturen en hun mensen heel specifieke opdrachten geven. Door via Acties te werken, kan er veel sneller en tegelijk veel gerichter op de bal worden gespeeld dan met meetings en geschreven communicatie. Die klanten hebben vaak niet de tijd om dat op traditionele manier te doen en besparen zich een hoop tijd.”