4 redenen waarom Fearless Leader je mensen altijd ‘on track’ – én gemotiveerd – houdt

Objectieven en targets instellen, is de kleine inspanning. De grote winst zit erin je mensen gemotiveerd te houden en van dichtbij te monitoren. Met Fearless Leader, de gespecialiseerde FMCG applicatie van Avento, kost je dat geen moeite. De app houdt de vinger elke dag aan de pols en zorgt er zo voor dat iedereen op de koers blijft die je hebt uitgestippeld.

Fearless Leader

Een target heeft inderdaad maar waarde in de mate dat er opvolging is. En targets zijn er in alle maten en gewichten. Laten we dus enkele aspecten toelichten waarom Fearless Leader hierin uitblinkt.

1.Targets kunnen makkelijk en precies op maat gemaakt worden

 Zowat alles kan een parameter zijn om targets in te stellen – aantallen, bedragen, status van het winkelpunt, tijdspanne…  Zo kun je heel precieze targets bouwen voor individuele field medewerkers maar ook voor een heel team, of nog breder. Want elk target is meteen een makkelijk aan te passen template voor de volgende. Een target kan eenmalig of generisch zijn en op vastgelegde tijdstippen automatisch worden aangemaakt.

 

2. Targets gekoppeld aan een actie en meteen eerlijk verdeeld

Aan een verkoopactie worden doorgaans targets gekoppeld. Fearless Leader is zo gesofisticeerd dat hij de targets eerlijk over de field medewerkers verdeelt, in functie van het relevante criterium, bijvoorbeeld het aantal winkelpunten dat ze coveren.

 

3. Fearless Leader geeft schouderklopjes in plaats van berispingen

 De progressie van field medewerkers wordt dagelijks gemeten. Fearless Leader werkt daarbij met lineaire targets – die hebben niet het nadeel van maandelijkse of wekelijkse targets waar je lange tijd onder blijft en die je dus eerder ontmoedigen. Met dagelijkse lineaire targets zie je meteen of je op koers blijft. De speelmarge om op koers te blijven ten opzichte van de doelstelling is bovendien instelbaar.

 

4. Instelbare waarschuwingen

Op het niveau van collectieve of individuele targets kunnen er waarschuwingen worden ingesteld. Ook hier is er veel flexibiliteit. Voor langlopende acties kunnen alarmen bijvoorbeeld een maand voor aflopen afgaan, voor kortlopende pas enkele dagen. Ook de aard van de notificatie is personaliseerbaar: knippert het bij een bepaald niveau nog oranje of al rood?

 

Klinkt dit overtuigend? De uiteindelijke intelligentie zit bij het gericht en op maat formuleren van haalbare doelstellingen door het management. Dat is geen sinecure, maar Fearless Leader geeft je wel alle instrumenten in handen om concreet resultaat te boeken. Daarom heet de app dus Fearless Leader: hij zet je, ook voor andere uitdagingen in Customer Relations Management, altijd op weg naar rendement.