Win een dag extra per week! Gratis bij aanschaf FMCG365

Wat als het Bruto Nationaal Product van ons land van de ene maand op de andere 20 procent hoger zou liggen? Wat als de Rode Duivels nog 20 procent meer doelpunten zouden scoren? Als Victor Campenaerts volgend uurrecord 20 procent sneller zou fietsen. Als je zelf kilo’s of centimeters kon weggommen of toevoegen? Een Aardverschuiving. Een Metamorfose. Een Ongelooflijke Stunt. Hoofdletters en uitroeptekens tekort.

Win een dag extra per week! Gratis bij aanschaf FMCG365

Maar wat als het nu eens perfect mogelijk zou zijn om een extra werkdag in de week te winnen. Weekend blijft weekend. Maar je werkt 20 procent meer in dezelfde 5 weekdagen.

Slechte planning. Archi-slechte planning.

U krabt zich achter het oor. Maar dat is precies het effect dat FMCG-bedrijven en Retail organisaties kunnen teweegbrengen met een betere planning.

Het volstaat even een blik te werpen op twee peilingsresultaten, opgetekend tijdens het jaarlijkse FMCG-event van Avento bij CEO’s, sales- en marketingmanagers van grote bedrijven in de fast moving consumer sector. Fasten your seatbelts.

Bijna 70 procent van de respondenten (peiling mei 2019) oordeelden dat er 5 tot 10 uur op een 40-uren werkweek verloren gaan door slechte planning. Dat is een onthutsend cijfer en toont een enorm potentieel voor verbetering.

Dat dit potentieel laag hangend fruit is, toont volgende slide aan (peiling mei 2018). Het meten van de workload van fieldmedewerkers is nog natte-vinger-werk. Een kwart van de respondenten weet zelfs niet hoe vaak de werkbelasting gemeten wordt.  Nog eens een kwart doet dat maar een keer per jaar of per kwartaal.

Loopt de planning fout, dan kost dat uiteraard nog eens energie om het weer recht te trekken (peiling mei 2018). Zo blijkt 33 procent van de respondenten meer dan 3 dagen per maand te besteden aan verbeteringen en aanpassingen van de planning. 

Alles kan beter

Maar zeker de planning. FMCG365 is uitgerust met uitgebreide planningsfaciliteiten. Benieuwd?

Contacteer ons, maar lees zeker deze blog. En luister tot slot even naar het getuigenis van Hans Rubens commercieel verantwoordelijk bij Brouwerij Het Anker: “Dankzij FMCG365 zijn we in staat meer bezoeken te brengen bij bestaande klanten en gerichter op zoek te gaan naar nieuwe klanten. Beide opgeteld geeft dat veel meer inzicht in onze business. En daar is het uiteindelijk om te doen: dat onze klanten beter bediend worden.”