Wat als… managers toegeven dat ze niet kunnen plannen

Stap 1 is vaak de moeilijkste. Toegeven dat je aan rust toe bent; toegeven dat je partner gelijk heeft; inzien dat je niet goed bezig bent…

Stap 1 was ook niet zo vanzelfsprekend voor een veertigtal CEO’s en marketingmanagers van grote bedrijven actief in de fast moving consumer goods.  Telkens ongeveer 20 big shots namen vorig jaar en dit jaar deel aan het jaarlijkse FCMG365-event van Avento. Omdat ze hun planning en rapportering willen verbeteren. Juister gezegd: omdat ze toegeven dat de planning van field activiteiten en de rapportering heel wat beter kunnen.

Wat als… managers toegeven dat ze niet kunnen plannen

Fantastisch veel groeimarge

Halen we oude koeien uit de gracht? Accuraatheid van de planning blijft min of meer een blinde vlek en dus blijft Avento de boodschap herhalen.

De helft van de aanwezigen vorig jaar en dit jaar had er zelfs geen idee van in welke mate de planning efficiënt is. De rapportering van de field activiteiten en het herschikken van de planning namen ook bij de grootste FMCG-spelers telkens soms 3 dagen per week in beslag.

Wat als…

Beeld je nu in wat er met gerichte klantbezoeken op een juist gesegmenteerde doelgroep en bijna automatische rapportering te winnen valt. Hoe je gericht aan upselling kunt doen. En welke foute stappen er vermeden kunnen worden. Hoe de FMCG365 app met zijn planningsfaciliteiten en gebruiksvriendelijke rapportering je vooruit helpt, werd tijdens de events in the picture gezet.

Power BI = kennis = resultaten

Wisten de deelnemers dat ze met een muisklik een afspraak in hun agenda kunnen pinnen? Maar niet gewoon pinnen. Ze komt op de juiste plaats binnen in een volgorde die rekening houdt met route en ingestelde voorkeuren. Wisten ze dat FMCG365 uitgerust is met geavanceerde filters om binnen het meest uitgebreide assortiment heel makkelijk te behandelen brands eruit te halen? Wisten ze dat je met een simpele muisklik dankzij Power BI ook een set rapporten genereert met inzichten voor nog betere acties? Wisten ze dat Power BI de data omzet in rijke analyses en heldere visuele rapporten? Nu weten ze het wel.

 Zij weten het ook

Onder meer Charlie-Brabo Group en brouwerij Het Anker hebben met FMCG365 het aanwezige groeipotentieel in hun commerciële werking aangeboord.

General manager Bart Vangramberen van Charlie-Brabo Group onlangs op Kanaal Z“Het CRM-systeem laat ons toe onze sales force op het terrein efficiënt in te zetten. Er zijn een 3000-tal winkelpunten. Het CRM-systeem bepaalt waar het potentieel zit en waar wij actief kunnen bijdragen door de optimalisatie van ons aanbod.” 

Hans Rubens van brouwerij Het Anker in een video-getuigenis: “Dankzij de FMCG oplossing zijn we meer klantenbezoeken gaan doen bij bestaande klanten en zijn we gerichter kunnen gaan prospecteren voor nieuwe klanten. De twee opgeteld maakt dat we veel meer inzicht hebben in onze business en dat we onze klanten beter bedienen.”