Vache Bleue en United Soft Drinks groeien al 10 jaar met Fearless Leader

Die nieuwe features worden door grotere, internationaal opererende gebruikers wel gretig ingezet. Onder meer Duvel Moortgat, Perfetti Van Melle, Laurent-Perrier en Innocent Drinks maken wel gebruik van de mogelijkheden om bestellingen te plaatsen, om aan assortimentsbeheer te doen, voor territory management, om acties te beheren…

Vache Bleue en United Soft Drinks  groeien al 10 jaar met Fearless Leader

“Een ‘out of the box’ oplossing die nog altijd perfect functioneert”

Hoe vergaat het FMCG-bedrijven die al 10 jaar een beroep doen op Avento? Goed, kunnen we zeggen als we de activiteit van twee vroege gebruikers van Fearless Leader bekijken. Vache Bleue, de Belgische kaasspecialist sinds 1927, is nog altijd een prominente speler die in zowat elke Belgische supermarkt aanwezig is. United Soft Drinks bedient met merken als AA Drink en Raak de Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse markt. “Fearless Leader is nog steeds laagdrempelig, gebruiksvriendelijk en werkt perfect,” klinkt het.

Het zegt veel over de stabiliteit van de app en over de FMCG-kennis die er vanaf het begin in zit. Zowel Vache Bleue als United Soft Drinks gebruiken nochtans maar een deel van de mogelijkheden, vooral de toepassingen voor productstrategie en analyse. “We zien de mensen van Avento eigenlijk amper. En dat is in mijn ogen een teken dat alles vlot verloopt. Onze fieldmedewerkers gebruiken Fearless Leader om zeer efficiënt en begeleid hun merchandising activiteiten uit te voeren. Ze voeren store checks uit, registreren facings en prijzen, berekenen het marktaandeel…,” aldus Jef Leysen, die al 32 jaar in dienst is van Vache Bleue en de field medewerkers aanstuurt.

“Geen programmeerwerk nodig”

“We zijn destijds met Fearless Leader in zee gegaan als een out of the box applicatie waar weinig aanpassingen aan nodig waren en die voordeliger was dan de dure tools van concurrerende aanbieders. In de loop van de jaren zijn er aanpassingen gebeurd en zijn er parameters gewijzigd, maar dat vergde geen programmeerwerk.”

“Eenvoudige en overzichtelijke rapportages”

Eenzelfde geluid bij Jaco Hermans van United Soft Drinks. Fearless Leader werd er destijds gekozen voor de opvolging van de commerciële medewerkers, maar ook als een echt management-informatiesysteem op basis van Microsoft Dynamics CRM: “Wij gebruiken het systeem nog altijd selectief voor planning, bezoekverslagen en voor management-informatie. Bestellingen doe we met Fearless Leader momenteel enkel voor interne voorraden. Management rapportages draaien we wel wekelijks en dit bevalt ons prima. Met Fearless Leader kun je eenvoudige en overzichtelijke rapportages draaien, denk aan bezoekanalyse, concurrentenanalyse, assortimentsanalyse…”

“We houden de nieuwe mogelijkheden wel in de gaten”

Fearless Leader is de voorbije Jaren uitgebreid met tal van nieuwe functies. Jaco Hermans van United Soft Drinks heeft het nu zo druk – “een goed teken, gelukkig maar” – dat er geen tijd is om daar veel over uit te weiden. Jef Leysen heeft er duidelijk wel aandacht voor: “We werken heel makkelijk samen, dat loopt perfect. Avento weet dat Vache Bleue beperkt is in omvang en dat we van de app maar bepaalde componenten gebruiken. Maar we volgen recente evoluties die ons mogelijk veel tijd zullen besparen van nabij, zoals de ‘share of shelf’ berekening via foto.”

Die nieuwe features worden door grotere, internationaal opererende gebruikers wel gretig ingezet. Onder meer Duvel Moortgat, Perfetti Van Melle, Laurent-Perrier en Innocent Drinks maken wel gebruik van de mogelijkheden om bestellingen te plaatsen, om aan assortimentsbeheer te doen, voor territory management, om acties te beheren…