“Twee Corona’s kopen – 1 Mort Subite gratis”

Het was de slogan van een Shop & Go van Delhaize in Brussel. “De klanten vinden het grappig,” aldus het personeel, maar de Delhaize-top heeft er begin maart al heel snel een eind aan gemaakt. Waar willen we naartoe door deze oude koe uit de sloot te halen?

Corona is geen oude koe. De pandemie ligt aan de basis van wansmakelijke/gesmaakte promo’s zoals hierboven. Corona zorgt voor lockdowns al dan niet plaatselijk en niet te voorspellen. Zorgt voor verstoringen in het consumptiepatroon – meer wijn thuis? – en voor mogelijke onderbrekingen in de productie.

“Twee Corona’s kopen – 1 Mort Subite gratis”

Ga er maar aan staan…

Ga er maar aan staan als field medewerker van bijvoorbeeld Grupo Modelo, brouwer van Corona-bier. Het komt er in deze tijden, meer nog dan anders, op aan snel op de bal te spelen. Snel handelen betekent dat je de voorraad snel aan de nieuwe werkelijkheid aanpast, dat je ervoor zorgt dat je merk beschikbaar is. En dat je zo het verschil maakt met de concurrentie. In de moeilijkste etappes kan de grootste kloof worden geslagen.

 Partner met de pandemie (?)

De pandemie is een ramp. Ermee lachen is uit den boze. Maar je kan de moeilijke marktomstandigheden wel in je voordeel ombuigen. Met de mobiele CRM-app FMCG 365 van Avento heb je het best mogelijke instrument ter beschikking.

Vier redenen om FMCG365 precies tijdens corona in te zetten

  1. Geen extra belasting

Inspelen op nieuwe gebeurtenissen en het checken van het gedrag van de concurrentie  vraagt van uw field medewerkers niet of nauwelijks meer werk. Het verzamelen van data  was nog nooit zo makkelijk en maakt van de job een plezier. De ‘store check’ faciliteiten binnen FMCG365 maken elk winkelbezoek efficiënt en productief. Op elk toestel – tablet, smartphone of ultrabook – capteert u vitale data betreffende ‘facings’, ‘rotations’, ‘out of stock’ en ‘price’ met een minimum aan handelingen.

  1. Real time snelheid

De verzamelde data worden gesynchroniseerd in de back office. FMCG365 werkt dankzij de technologie van Resco.Net altijd en overal. Is er geen internetverbinding dan zijn de gegevens in een lokale deelkopie bewerkbaar (dankzij multi-acces ook door meerdere personen zonder verlies of overschrijving van data).  U wil uw sales boosten door in te zetten op de verkoop van een paar specifieke SKU’s? Stel een assortiment samen, duid de klanten aan die bezocht moeten worden en uw fieldmanager kan ter plaatse altijd heel precies doen wat nodig is.

  1. Real time intelligentie

Tegelijk is de opvolging van opgezette acties in FMCG365 heel simpel. Het management krijgt via dashboards een instant helikopterbeeld van de situatie, en kan bijgevolg vlot acties bijsturen.

  1. Uitgerust met de juiste tools

FMCG’s Shelf Calculator is een sprekend voorbeeld van een instrument om vlot in te spelen op plots wijzigende omstandigheden. U maakt een foto en met een app lijnt u op die foto de te meten schappen of stukken van schappen af. De app rekent de share of shelf en het aantal facings uiteraard zelf uit. FMCG365 laat ook toe ‘kwalitatieve’ en zelfs subjectieve gegevens te verzamelen. Door een Survey actie op te zetten krijgt u als Sales Manager, Trade Marketeer of Category Manager een uniforme bevraging en gestructureerde resultaten.

Uiteraard zijn er nog andere redenen die het succes van FMCG365 verklaren. Maar we gingen het kort houden. De volgende hype/hittegolf/Rode Duivelsstunt mag komen, u bent met FMCG365 als geen ander gewapend om de strijd aan te gaan.