Top performer met opmerkelijk profiel: onze mobile partner Resco.net

In het vizier van research-autoriteit Gartner sinds dit jaar, elke dag een nieuwe grote klant aan de haak, honderdduizenden gebruikers en meer dan 2.000 corporate klanten in meer dan 100 landen? Die naam moet u kennen. En toch, als we het verhaal vertellen van de Remote Solutions Company (Resco), die in 1999 werd opgericht in de Slovaakse hoofdstad Bratislava, gaan de wenkbrauwen wellicht omhoog.

Resco Mobile CRM: offline bruikbaarheid

Wat de stichters Eduard Kirchner, Radomir Vozar, Marcel Saffa presteerden is nochtans een echte  ‘Jobs’ story. Er waren een paar opmerkelijke koerswendingen maar die waren telkens raak. Van toepassingen voor de eerste Personal Digital Assistants of PDA’s (Resco Photo Viewer, Resco Radio, Resco Audio Recorder) naar applicaties voor Android en Windows Phone… Steve Jobs begon zijn carrière bij Atari, Resco maakte in 2002 een uitstap in de gameswereld. En misschien de meest opmerkelijke parallel: de stichters zijn nog altijd aan boord en laten net als Jobs hun geesteskind niet los, ondanks overnamepogingen door onder meer Microsoft.

Game Changer in mobiel CRM

In 2009 sloeg Resco.net een totaal nieuwe richting in met de ontwikkeling van zijn Resco Mobile CRM dat de wereld voor mobiele Customer Relations Management op zijn kop zette.  USP’s zijn échte offline bruikbaarheid (dankzij een lokale deelkopie) en ook offline gesynchroniseerde multi-acces (iedere bijdrage wordt bewaard; de laatste die savet overschrijft niet alle vorige gebruikers). Weinig spelers benaderen de performantie van Resco – ook de grote gevestigde namen niet. De kracht van Resco Mobile CRM is ook de kracht van Avento.

1 uur en 42 minuten per dag

Waarom Avento voor zijn specifieke CRM-oplossingen een beroep doet op Resco.net blijkt overduidelijk uit volgende cijfers die Resco zelf recent bekend maakte op hun “Business Mobility Event in Praag

  • Een derde van de corporate klanten die een beroep doen op Resco.net zijn echt grote bedrijven tot multinationals met meer dan 1.000 werknemers.
  • Een gemiddelde gebruiker is per dag 1 uur en 42 minuten met Resco Mobile CRM aan de slag.
  • 61% van de gebruikers zijn jonger dan 35 jaar.
  • Ongeveer een derde van de organisaties die met Resco Mobile CRM werkt zijn productiebedrijven, waarvoor bedrijfszekerheid en betrouwbaarheid toch iets zwaarder doorwegen dan in een dienstverlenend bedrijf.
  • Ongeveer een vijfde van de gebruikers is actief in de gezondheidszorg.
  • Resco Mobile CRM maakte in 2018 elke dag minstens 1 nieuwe klant. In de voorbije 10 jaar kreeg Resco.net er met het Mobile CRM 1.000 nieuwe corporate klanten bij en 100.000 nieuwe gebruikers.

Rising star

Resco.net komt zoals gezegd in het vizier van hét research- & adviesbureau Gartner. In zijn  kwadrant voor Mobile Application Development Platforms staat het bij de ‘niche-spelers’ in de buurt van grote namen als IBM, Red Hat en ‘leaders’ zoals Microsoft of Oracle…

Nichespeler. Op de veelbelovende en grotendeels braak liggende markt van mobiel CRM is dat een benijdenswaardige positie. Het is ook de positie die we met Avento bekleden. Onze CRM-oplossingen hebben een set van kwaliteiten die uw leading positie verder versterken. Logisch, ze zijn gebouwd op de leidende technologie van Microsoft Dynamics 365 en op Resco Mobile CRM.

Kom meer te weten over Resco Mobile CRM of neem contact met ons op.