Snel van aarzeling naar enthousiasme

Een nieuwe CRM-oplossing implementeren is geen sinecure. We hebben hier eerder al enkele guidelines gegeven om iedereen vlot mee te krijgen zodat u ook echt rendement haalt uit dat nieuwe instrument. Er zijn heel wat weerstanden te overwinnen.


Een gesprek met Hans Rubens, commercieel directeur bij brouwerij Het Anker, werpt een licht op de praktijk, een half jaar na de start met Avento FMCG365 gebaseerd op Microsoft Dynamics 365.  Het Anker wilde meer bezoeken bij bestaande klanten realiseren en meer gericht kunnen prospecteren. We lichten er enkele opmerkelijke uitspraken uit:

  • Al een half jaar na de implementatie merkt Hans een verhoogde efficiëntie bij zijn mensen op de baan en meer werkcomfort, ook in de backoffice. “Uiteindelijk wordt de klant beter geholpen.”
  • Een vertegenwoordiger van het Anker, die verkoopondersteuning biedt voor de hele Belgische retail, wist zelfs te melden dat het volume aan afspraken met minstens 50 procent is toegenomen sinds het werken met Avento FMCG365.
  • Nu al wordt de oplossing gebruikt voor andere aspecten zoals klachtenrapportering, het registreren van kosten (vroeger op Excel-files), promo-ondersteuning…. Alles gebeurt meer en meer vanuit een centrale databank. “We zullen nog andere functies van Avento FMCG365 implementeren.”

Aan te bevelen

Ook bij Het Anker was er zoals altijd eerst terughoudendheid. “Maar we zijn vrij snel van aarzeling naar enthousiasme geëvalueerd,” aldus Hans.  Dit dankzij een gefaseerde aanpak, goede toelichting en implementatie met steun van Avento.

“We hebben voor Avento gekozen omwille van hun ruime ervaring in de drankensector. En omwille van de efficiënte toepassingen die ze aanbieden. Wij kunnen Avento aanbevelen.” besluit Hans.