O ja, nog één ding…

Uw verkoper ging op klantenbezoek, maakte duidelijke afspraken en alles leek vlot te verlopen. Hij klapte zijn computer dicht en dus ‘op naar de volgende’, of naar huis. Terwijl hij al één hand op de deurknop heeft, vraagt de klant aarzelend of hij misschien toch iets kan toevoegen: feedback, een extra bestelling, een klacht, of nog anders. Net zoals bij de dokter zien we steeds vaker dit soort ‘deurknopvragen’ opduiken. De doorsnee verkoper maakt zich dan meteen zorgen over bijkomende administratie. Met de juiste technologie hoeft dat helemaal niet.

Surveys; de kortste weg naar nuttige feedback

Om beter te anticiperen op dit soort deurknopvragen, heeft onze Mobile CRM een extra functie: surveys voor klanten. U kunt per product of type klant een korte vragenlijst opstellen en de klant kan deze direct op het mobiele toestel van uw vertegenwoordiger invullen. Aan de hand van een paar ja/nee-vragen weet u meteen of hij tevreden is en welke acties hij verwacht.

De klant krijgt de kans om een paar zaken nog even te overlopen en kan het gesprek afronden. Sales kan naar huis met de extra verzoekjes, maar zonder de administratielast. De antwoorden komen namelijk meteen in het CRM-systeem terecht en waar nodig worden er automatisch acties aan gekoppeld.

Door uw klanten onmiddellijk feedback te laten geven aan het eind van een gesprek, vermijdt u extra administratie en kunt u de service voortdurend verbeteren.

Was u tevreden over deze blogpost? Wil u graag meer weten? Wij helpen u graag verder.

275060