Marktaandeel van AA Drink stijgt met 20% in slechts één kwartaal

Avento begeleidde de implementatie van Microsoft Dynamics CRM Drinks bij United Soft Drinks België en Nederland. Na amper één kwartaal spreken de resultaten boekdelen: het gemiddelde marktaandeel van AA Drink bij Belgische sportverenigingen steeg van 42% naar 62%.

Marktaandeel van AA Drink stijgt met 20% in slechts één kwartaal

United Soft Drinks voert in België en Nederland onder andere AA Drink in. De groothandels verdelen de producten. De sportverenigingen zelf worden door medewerkers van United Soft Drinks bezocht. De buitendienst bestaat uit externe commerciële medewerkers, die gemiddeld 12 bezoeken per dag afleggen en dit met enkel hun tablet en de Avento Mobile Drinks App.

United Soft Drinks ging in zee met Avento voor de implementatie van Microsoft Dynamics CRM Drinks. “Avento heeft geen makkelijk dossier overgeërfd”, vertelt zaakvoerder Elisabeth Holtrust. “Er bestond heel wat ongenoegen over het vorige CRM-systeem. Ze hebben zich echter prima uit de slag getrokken. Wat wij vooral op prijs stellen, is dat de medewerkers van Avento bij ieder probleem actief oplossingsgericht denken.”

Het nieuwe Microsoft Dynamics CRM Drinks is ook in mobiele versie beschikbaar. Elke verkoopmedewerker heeft nu een tablet mee op de baan. Hiermee kan hij tijdens zijn bezoeken aan de sportverenigingen onmiddellijk gegevens raadplegen en invoeren. Dat dit zijn vruchten afwerpt, blijkt dus al in het eerste kwartaal na de implementatie: een stijging van 42% naar 62% van het aandeel AA Drink in het assortiment van de sportverenigingen.

Enkele functionaliteiten:

– Assortimentscontrole van eigen producten en van de concurrentie
– Plaatsen van bestellingen onmiddellijk ter plaatse
– Leveringen van producten voor voorraad aanvulling
– Product introducties
– Bezoekrapporten

Voordelen:


– Waardevolle managementinformatie in de vorm van rijke data over iedere (potentiële) klant: grootte van de club, aantal leden, assortiment, contracten, aantal bezoeken, gemiddelde tijd per bezoek… .
– De vertegenwoordiger beschikt continu over alle actuele data.
– Achteraf thuis heeft de vertegenwoordiger minder administratief werk.

Ook bij United Soft Drinks in Nederland voert Avento Microsoft Dynamics CRM Drinks in. Daar gaat het om 12 gebruikers.

AA Drink Mobile CRM - Sven Nijs