Luister echt naar uw klanten met Social CRM

Voor vele marketeers zijn sociale media op dit moment een bron van frustratie. Ze vragen een eigen manier om met klanten om te gaan en ‘ludieke acties’ worden vaak tegengehouden door het management. Bovendien hebben marketeers amper nog te tijd om zelf te volgen wat er leeft op sociale media. Laat staan dat ze er adequaat op kunnen inspelen.

Om uw hele team te betrekken en tijd te winnen, kunt u Social CRM gebruiken. Zo hoeft één marketeer niet al uw potentiële klanten op de voet te volgen.

Communication Connection Digital Devices Technology Concept

Blijf uw concurrenten een stap voor

Vergelijk het volume aan posts over uw bedrijf met dat van een concurrent en bekijk meteen ook de sentimentscore. Wordt er voornamelijk positief over u gesproken? Kunt negatieve opmerkingen pareren?

Ook onbeantwoorde klachten aan directe concurrenten kunnen u een opportuniteit bieden. In CRM kunt u meteen een lead creëren en die opvolgen zoals het hoort.

Via Social Listening in Microsoft Dynamics CRM krijgt u een beeld van wat er leeft rond u en uw concurrenten. Trends in de markt springen snel in het oog. Door het aantal interacties te verhogen, spreekt u een groter aantal (potentiële) klanten aan.

Uw klanten aan het woord

Nu u weet hoe uw merk gepercipieerd wordt, wil u hier natuurlijk iets mee doen. Dat kan door op zoek te gaan naar zogenaamde influencers. Social Listening geeft u snel een overzicht van uw grootste fans en strengste critici.

U krijgt per gebruiker cijfers over de invloed die hij of zij heeft op sociale media en u kunt snel prioriteit geven aan degene met de grootste impact. Door influencers aan te spreken of hen persoonlijk te betrekken in een campagne, verhoogt u ook uw eigen sociale impact.

Dankzij de sociale data in uw CRM-systeem, krijgt u een nog beter beeld van uw (potentiële) klanten.