Is mijn share of shelf optimaal? ‘5 redenen om fieldworkers met FMCG365 uit te rusten’

Weet ik hoe mijn producten presteren in een bepaalde regio? Hoe presteren ze per Point of Sale (POS) of per winkelketen? Ten opzichte van de concurrentie? Hoe staat het met andere woorden met de ‘numeric distribution’ per product?

 

Is mijn share of shel optimaal? Hoe presteren mijn producten?

Als u het antwoord op deze vragen niet heeft, of enkel bij benadering, is het onmogelijk om efficiënte marketing- en salesacties op te zetten, om mensen en middelen daar in te zetten waar ze het hoogste rendement halen. Hebt u dus al deze antwoorden?

Alles kan altijd beter. Dat is uw job. Dat is ook onze job. FMCG365 van Avento bezorgt u als CEO, Category Manager, Marketing & Sales Manager of vertegenwoordiger betrouwbare data en inzichten om de product distributie en ‘share of shelf’ te optimaliseren.

Aan de slag nu

Verzamel data en zet gepaste acties op poten. Vijf onderscheidende kwaliteiten van Avento’s FMCG365 om het verschil te maken.

 

1) Data-captatie is ‘fun’

Het verzamelen van data was nog nooit zo makkelijk en maakt de job een plezier. De ‘store check’ faciliteiten binnen FMCG365 maken elk winkelbezoek efficiënt en productief. Op elk toestel – tablet, smartphone of ultrabook – capteert u vitale data betreffende ‘facings’, ‘rotations’, ‘out of stock’ en ‘price’ met een minimum aan handelingen, rekening houdend met historische data en volgorde van handeling van vorige bezoeken.

 

2) Maak een foto en laat uw ‘Share of shelf’ berekenen

FMCG365 is véél meer dan aanvinklijstjes. De ‘share of shelf calculator’ bijvoorbeeld geeft ook echt een beeld van uw aanwezigheid en van de kwaliteit van die aanwezigheid. U maakt een foto en met een app lijnt u op die foto de te meten schappen of stukken van schappen af. De app rekent de share of shelf in vergelijking met de concurrentie uiteraard zelf uit.

 

3) Inzetbare data

Die data zijn onmiddellijk operationeel inzetbaar, want ze worden real time geconsolideerd in de backoffice. U krijgt meteen een grafische voorstelling van de performantie van uw producten per POS via interactieve dashboards.

 

4) De juiste actie op de juiste plaats

Tijd om te handelen. In uw streven naar de schapinrichting met stopkracht, neemt u als Category Manager of Marketing & Sales Manager op basis van deze gegevens de juiste strategische en tactische beslissingen en introduceert u de actie of campagne met de beste ‘Return on Investment’.  De gerelateerde taken voor de fieldworker komen vervolgens automatisch tijdens het juiste POS-bezoek tevoorschijn. Zo garandeert u dat een beslissing tot een effectief resultaat leidt.

 

5) Optimale allocatie van fieldworkers

Gedefineerde acties richting ‘Perfect Store’ komen enkel tot uitwerking indien de juiste tijd wordt voorzien voor iedere fieldworker. Met enkele eenvoudige grafische aanpassingen via de Territory Workload calculator, vindt u snel de perfecte werklastverdeling voor uw fieldworkers, zodat niemand overbevraagd of onderbenut blijft.

 

FMCG365 zet u op de kaart

Overtuigd? Avento’s FMCG365 heeft een set van krachtige kwaliteiten die uw leading positie verder kan versterken.

FMCG365 is gebaseerd op de gangbare standaarden in de FMCG-markt en is eenvoudig configureerbaar naar de specifieke gebruiken in uw onderneming. Logisch, FMCG365 is gebouwd op de leidende technologie van Microsoft Dynamics 365 en op het mobiele CRM van Resco.net.