Iedereen een kei in planning met Avento

FMCG365 – Planningstools

Efficiënt CRM is ondenkbaar zonder de mogelijkheid om werkschema’s snel en soepel aan te passen. Bij het managen van een klantenrelaties bent u nu eenmaal afhankelijk van de agenda’s van anderen. Binnen een FMCG-omgeving komt daar nog bij dat er met gerichte acties en hun uitrol – store checks, sales support, supply management – kort op de bal moet worden gespeeld.

FMCG365 is equipped with very user-friendly planning possibilities. This way, your people can fully invest their time in visits to clients.

FMCG365 is uitgerust met een zeer gebruiksvriendelijke planningsmogelijkheden die uw mensen in staat stellen hun tijd maximaal te besteden aan klantenbezoeken.

Uniek aan FMCG365 is dat u heel soepel en vanuit verschillende vertreksituaties een coherente planning kunt opmaken, precies omdat de planningstools volledig geïntegreerd zijn in de backoffice. U kunt beginnen plannen in uw agenda, het resultaat bekijken in de routeplanner en daar de route optimaliseren of omgekeerd tewerk gaan. Alle afspraken worden in real time gesynchroniseerd met uw Outlook agenda, zodat collega’s een perfect zicht hebben op uw beschikbaarheid.

“3 manieren van aanpakken leveren 3 keer perfecte planning op”

1 – ‘Old style’ improved

Vertrek van uw agenda, plan bezoeken met klanten en schat zelf in hoe lang een bezoek duurt en hoe lang de trip naar andere klanten duurt. De planning is in dezelfde beweging ingevoerd in FMCG365 en u ziet meteen of er verkeerde inschattingen werden gemaakt en waar mogelijk hiaten zitten. FMCG365 zal u zelf een beter alternatief voorschotelen.

Planningtool

2 – Prik pins op de kaart

Bekijk de kaart en zie aan de hand van de map pins waar uw klanten gevestigd zijn. Selecteer de te bezoeken klanten en de beste route wordt automatische berekend.   Hierdoor weet u precies wanneer u terug thuis zult zijn. Niet echt tevreden? Laat FMCG365 dan een suggestie doen om de route te verbeteren, hij is namelijk uitgerust met een functie om een al berekende route met alle gegeven coördinaten te herberekenen.

3 – Dringende klanten en een dringende datum

U bepaalt zelf precies welke klanten er op een bepaalde dag – dringend te bezoeken of om eender welke specifieke reden – bezocht moeten worden. FMCG365 zal al die  bezoeken op die bepaalde dag op de meest efficiënte wijze inplannen. En FMCG365 houdt daarbij rekening met hun openingsuren en – nog belangrijker – de uren waarbinnen uw contactpersoon beschikbaar is.

“Leuke dingen mee te doen”

Planning is complexe en ook heel persoonlijke materie. “De planningstools zijn op verschillende manieren te gebruiken. Maar we zien op het terrein dat het beginpunt voor field-managers nog altijd de dagindeling van hun agenda is, daarmee kunnen ze rekening houden met persoonlijke voorkeuren. Bepaalde afspraken liever op bepaalde ogenblikken van de dag, personen die je bij voorkeur ‘s morgens ziet… dat soort dingen,” aldus Steven De Backer, product manager FMCG365.

“Binnen FMCG zijn rekening houdend met die voorkeuren leuke dingen te doen. Je prikt een of enkele vaste afspraken waar FMCG365 niet mag aan tornen. Je maakt vervolgens een selectie van verkooppunten op basis van bepaalde criteria (nabijheid, lange tijd niet bezocht, acties lopende…) en FMCG berekent een optimale dagplanning en routeschema. Daardoor zal er soms tijd zijn voor een extra afspraak. Dat is extra tijd bij de klant, en dus mogelijk extra sales. De field manager wordt dus helemaal niet beknot in zijn vrijheid of creativiteit, integendeel. Hij of zij krijgt alleen meer mogelijkheden.”

Is uw interesse gewekt? In deze Vtorial wordt de werking toegelicht. Voor meer vragen, neem contact met ons op.