FMCG365 Event – 2019

Nieuwe dag in de week ontdekt!

“Slechte planning leidt volgens bijna 70 procent van de gepeilde Sales, CRM en Marketingmanagers tot – hou je vast – 5 tot 10 uur verloren tijd per werkweek. Dat bleek uit de antwoorden die de aanwezige key players op ons FMCG365 event gaven. Het tijdsverlies door slechte planning loopt met andere woorden op tot – of overschrijdt – een volledige werkdag per werkweek van 40 uur,” aldus Tom Moorgat, CEO van Avento.

FMCG365 Event – 2019

“Showing the extra Mile”

Dat kan tellen. Logisch dat Tom en Steven De Backer, Product Manager FMCG365, bij hun uiteenzetting de aandacht van de aanwezige FMCG-leaders. “Onder meer tools om je agenda te beheren kwamen uitgebreid aan bod. Bij elke feature hebben we ook in detail ‘the extra mile’ getoond. Met andere woorden, welke efficiëntiewinst ermee te boeken valt,” aldus Steven.

“Eigen targets opstellen”

“Ook de mogelijkheid om eigen targets te bepalen in de app viel in de smaak. Uiteraard gaat het erom cijfers, targets en data te meten, en niet mensen te monitoren. De kwaliteit van het werk staat voorop”, aldus Steven.  Dat bleek ook uit enkele andere resultaten uit de peiling bij aanvang van het event. De belangrijkste KPI om field medewerkers te beoordelen was volgens bijna 70 procent van deelnemers het aantal leads of contacten dat ze aanbrengen.

Sectorkennis laten renderen

De belangrijkste KPI overall was volgens iets meer dan 50 procent van de respondenten de ‘share of shelf’ voor een bepaalde productcategorie ten opzichte van de concurrentie.

“Uitgerekend ‘Fast and intelligent store checks’ was een van de besproken topics, met onze ongeëvenaarde ‘share of shelf calculator’ die op basis van een foto je aandeel op de rek precies berekent. We kennen ons doelpubliek wel,” besluit Tom Moortgat.

Bent u er ook bij op ons volgende event?