Fearless Leader, what’s in a name

Je weet ondertussen zonder twijfel dat Fearless Leader de nieuwe naam is voor Avento’s veel geloofde mobiele CRM app. Zijn oude naam vergeten we, maar we onthouden natuurlijk wel dat Fearless Leader vooral ingezet wordt in de Fast Moving Consumer Goods. Zo helpt Fearless Leader de field medewerkers van Mentos, Coca-Cola, Westmalle, Duvel, AA Drinks en andere illustere merken bij hun commerciële werk op het terrein.

Fearless Leader, what’s in a name
Fearless Leader dat bekt goed, beter dan Onverschrokken Leider. Maar wat gaat er achter de naamkeuze schuil? Steven De Backer, product manager van Fearless Leader, verklaart de naamkeuze.

Fearless, zeker op zijn plaats

Heel Avento is volgens Steven ‘fearless’ – dapper, moedig.

“Het digitale krijgt een boost onder meer door de nood aan telewerk. Veel klanten krijgen nu pas te maken met digitale en cloudtechnologie. Maar bij ons is die digitale drive er altijd geweest. We gebruiken al jaren digitale toptechnologie.  Avento is ook  ‘fearless’ in die zin dat we klanten overtuigen om de technologie die er is ook echt te gebruiken. Onze fearless attitude brengen we over op onze klanten. Sectorkennis, kennis van de klant, support, overtuiging en zelfvertrouwen… Zo maken we onze klanten nog sterker,” aldus Steven.

Iedere field medewerker moed voor twee

En er is meer. Steven: “Field medewekers die met Avento’s mobiele CRM app werken, komen goed beslagen op het ijs. Ze hebben altijd relevante en up-to-date informatie bij de hand. Daarmee kunnen ze zich onderscheiden. Het krikt hun zelfvertrouwen op: ik kan hier op elke moment de gevraagde info openen, de fiches vertellen alles, ik kan me concentreren op het gesprek met de relatie. Ze hebben meer tijd face to face in plaats van achter een scherm. Met Fearless Leader kunnen ze met een minimum aan inspanning ook de informatie nadien updaten.”

Die Fearless is dus inderdaad dubbel op zijn plaats.

Leader? Niet wat pretentieus? 

Helemaal niet. Avento loopt namelijk op technisch vlak voorop, dat hebben we in vorige blogs uitvoerig geïllusteerd. De vraag die op onze lippen brandt: in welke mate is Fearless Leader ook marktleider?

Steven: “Er zijn andere mobiele apps, met elk hun eigen focus. Sommige richten zich meer op ERP bijvoorbeeld. Wat we wel vaststellen is dat mooie, grote referenties die tot voor kort bij concurrenten zaten, naar ons zijn gekomen. We merken dat we de laatste tijd grotere en grotere klanten binnen halen. Bij elke update die we doen, krijgt de instroom van nieuwe klanten een impuls. Hoe meer gestandaardiseerd Fearless Leader is, hoe gemakkelijker klanten te overtuigen zijn. Met gestandaardiseerd bedoel ik dat de implementatie minder en minder technische tussenkomst vereist. We streven, zoals we zelf afficheren, immers naar Zero Code.”

“Niet alleen zijn de functionaliteiten van Fearless Leader de voorbije jaren sterk toegenomen, we willen tegelijk meer comfort en overzichtelijkheid, onder meer door het gebruik van kleurencodes. Visuele aantrekkelijkheid is ook een factor. Wat betreft gebruiksgemak en flexibiliteit heeft Fearless Leader op het terrein van mobiele CRM amper concurrentie van betekenis,” besluit Steven.