FA-BU-BLEU OF BLUE SPARK? FRISK OF KLENE? FEARLESS LEADER SCOORT INTERNATIONAAL

Is een store check in Chelsea verschillend van een store check in Nanterre? Wordt de share of shelf op een andere manier berekend in een Carrefour dan in een Tesco? Verschilt het Territory Management waar je werkschema’s mee opstelt al naargelang de gesproken taal? Uiteraard niet. Blue Spark van Innocent Drinks – een verfrissend drankje met appel, limoen en kokoswater – smaakt in Frankrijk identiek maar heet er Fa-Bu-Bleu. En de van oorsprong Belgische pepermuntjes van Frisk of de dropmuntjes van Klene – nu allebei lekkers van Perfetti Van Melle – liggen in Nederlandse of Belgische winkels in dezelfde rekken op dezelfde strategische plaatsen.

FA-BU-BLEU OF BLUE SPARK? FRISK OF KLENE?   FEARLESS LEADER SCOORT INTERNATIONAAL

Innocent Drinks, de succesvolle en duurzame smoothie-maker van Coca-Cola, en snoepmaker Perfetti Van Melle, bekend van Mentos, hebben recent voor de internationale ondersteuning van hun field medewerkers de FMCG-app Fearless Leader van Avento omarmd. Dat zijn belangrijke verdere stappen op het groeipad en voor de visibiliteit van Fearless Leader in de internationale FMCG/CPG-markt.

“Alsof er geen grenzen of nationale markten bestaan”

Recent heeft de wereldbekende champagnemaker Laurent-Perrier zijn field medewerkers met Avento Fearless Leader uitgerust. De app is in het zog van Duvel en brouwerij Moortgat ook al jaren op zowat alle continenten aanwezig. “Maar met wat we nu doen, gommen we bij manier van spreken alle grenzen weg,” aldus CEO Tom Moortgat van Avento. “Innocent Drinks Frankrijk heeft zijn 40 mensen in the field met Fearless Leader uitgerust, en de technische coördinatie van die implementatie gebeurt vanuit de Londense hoofdzetel. Dat is voor ons echt een bevestiging van onze internationale ambitie. Hetzelfde beeld bij Perfetti Van Melle. De ongeveer 70 field medewerkers in België en Nederland werken met Fearless Leader alsof er geen verschil is tussen België en Nederland. We zijn zo even ook in beeld gekomen bij Perfetti Van Melle in Duitsland.”

Vooral onze FMCG/CPG-sectorkennis ten dienste stellen van klanten”  

Avento Fearless Leader is specifiek ontwikkeld voor de sector van de Fast Moving Consumer Goods/Consumer Package Goods. Hij steunt op meer dan 10 jaar gecumuleerde ervaring op het terrein en wordt voortdurend uitgerust met nieuwe features die niet alleen de field medewerkers maar ook de onderneming in haar geheel efficiënter en resultaatgerichter doen functioneren.

 

“De app is uitgerust met onder meer automatische planningsoptimalisatie, acties en missies-beheer, assortimentbeheer, store checks, gps-tracking, rapportering, analyse en voorspelling, met geïntegreerde outlook en agenda. Bij onze klanten zorgt hij voor een betere field force performance, een betere numerieke distributie en betere resultaten”, aldus Tom. “Precies daarom wordt Fearless Leader bij Innocent Drinks en Perfetti Van Melle op grote schaal ingezet. Avento onderscheidt zich inderdaad in eerste plaats als een sectorspecialist. Dankzij de uitgebreide ervaring kennen we de ins and outs in die sector. We weten wat er leeft, welke trends er aankomen, de valkuilen en opportuniteiten. Daarin verschillen we totaal van louter op IT gerichte spelers.”

‘Preferred solution’ bij Microsoft & Independent Software Vendor

“Zowel Innocent Drinks als Perfetti Van Melle hebben Fearless Leader onder andere leren kennen via de AppSource, de bibliotheek van Microsoft met goedgekeurde software. Onze goede band en samenwerking met Microsoft is essentieel in dit verhaal. Avento heeft sinds augustus dit jaar bij Microsoft het statuut van Independent Software Vendor (ISV). Het komt erop neer dat we actief gesteund worden door Microsoft, omdat we met Avento Fearless Leader zowel technisch en softwarematig als op businessvlak in onze doelmarkt onderscheidend zijn. Vandaar het label ‘preferred solution’ in de AppSource”.

 

Die actieve steun rust op drie pijlers: co-developing, co-marketing dankzij aanwezigheid in promotiekanalen van Microsoft en co-selling samen met Microsoft en partners overal ter wereld. Het is voor de klanten van Avento de ultieme kwaliteitsgarantie. Tom Moortgat: “Daar moeten we wel hard voor werken. Het ISV-statuut hebben we gekregen na tal van selectierondes en het blijft een ‘work in progress’ omdat we telkens aan nieuwe criteria moeten voldoen. Maar het loont, ons hoor je niet klagen. Integendeel”, besluit Tom.

Hoe Avento Fearless Leader extra waarde creëert?

Avento Fearless Leader scoort internationaal omdat hij voor zijn klanten heel concreet extra waarde creëert. In aansluitende blogs leggen we uit hoe de app op het terrein de expansie ondersteunt, gaan we dieper in op impact die de introductie van app heeft op organisatorisch vlak en wat betreft data mining. We focussen ook uitgebreid op de rol die het ISV-statuut en de AppSource van Microsoft spelen.