Eén voor allen, allen voor één CRM-systeem

Sales, marketing, customer service … al uw teams kunnen een goed CRM-systeem gebruiken. Helaas denkt men in de eerste plaats vaak aan de traditionele gebruikers van CRM, waardoor andere afdelingen op hun honger blijven zitten. Nochtans zou customer service bijvoorbeeld even goed gebruik kunnen maken van bepaalde gegevens uit uw marketing-CRM.

Wilt u een CRM-systeem dat het hele bedrijf kan gebruiken? Hou dan zeker rekening met onderstaande opmerkingen.

Eén voor allen, allen voor één CRM-systeem

Centraal beheer: voor alle medewerkers, op alle toestellen

Zoek een leverancier die uw sector kent, niet enkel de afdeling waarvoor u CRM wil gebruiken. Met andere woorden: een CRM-partner die de noden van al uw teams begrijpt en uw CRM-systeem snel kan uitbreiden naar andere divisies.

Heerst er een BYOD (bring your own device)-policy in uw organisatie? Ook dat mag voor een goed mobiel CRM-systeem geen probleem vormen. Vanuit een centraal beheerde server kan uw IT-team toestellen toevoegen of blokkeren, gebruikers wissen of bijsturen waar nodig. Ga op zoek naar software die op alle toestellen prima werkt en u ook de vrijheid laat om op lokale servers of zelfs vanuit de cloud te werken.

Duidelijke data

Door CRM als een centraal geheel te zien, verspreid over uw verschillende teams, krijgt u eenduidige en uniforme data, waar u dus over de afdelingen heen mee kunt werken. Dat laat u meteen ook toe om duidelijke doelstellingen voorop te stellen voor het hele bedrijf. Uw medewerkers vermijden bovendien dubbel werk, want ze kunnen eerst controleren welke gegevens eventueel al in het CRM-systeem zitten.

Hou er ook rekening mee dat niet alleen mensen, maar ook sensoren binnenkort voor massale data-input zullen zorgen. Het Internet of Things is aan een opmars bezig, en uw CRM-systeem kan zich best nu al voorbereiden op deze expansie. Toestellen die aan onderhoud toe zijn, een nakend tekort of net een veel te ruime voorraad, enzovoort: dankzij een eenvoudige sensor kunt u deze dingen voorspellen. Bij problemen maakt CRM prompt een ticket of taak aan, die automatisch bij de juiste persoon binnen uw organisatie terechtkomt.

Wil u graag horen hoe een centraal beheerd CRM-systeem uw organisatie kan helpen? Neem vrijblijvend contact op met ons!