Dit zijn de belangrijkste metrics in Microsoft Dynamics CRM 2015

Een Customer Relationship Management-systeem of kortweg CRM is dé manier om je klantenrelaties op een proactieve en efficiënte manier te beheren en uiteindelijk je goals te bereiken. Het ‘lead nurturing’-proces managen, optimaliseren en zelfs automatiseren, KPI’s bijhouden, pro-actief sales funnel management, service management, …: Microsoft Dynamics CRM 2015 maakt het allemaal mogelijk. Tenminste, als je de juiste metrics hanteert. Wat zijn de belangrijkste metrics in CRM 2015? We lijsten ze voor je op!

Dit zijn de belangrijkste metrics in Microsoft Dynamics CRM 2015

Verkeerde metrics, verkeerde inzichten

Het belang van de juiste metrics valt niet te onderschatten. Verkeerde criteria maken het onmogelijk om de KPI van je team te monitoren of bij te sturen en je targets te halen. Dat heeft niet alleen gevolgen voor je business, maar ook voor de motivatie en de tevredenheid van je medewerkers. Goeie metrics dragen bij tot belangrijke input voor coaching en training.  Goeie metrics brengen heel snel de “best practices” naar boven, ideaal als voedingsbodem voor continue verbetering. Het is dan ook essentieel om je metrics doordacht te selecteren en ze in te passen in een zorgvuldig uitgekiende strategie.

Elk departement zijn eigen CRM metrics

De drie departementen die sowieso voordeel halen uit efficiënt klantenbeheer zijn sales, marketing en customer service. Hoewel er natuurlijk sprake kan zijn van overlapping, dicht je elke afdeling het best specifieke parameters toe. Hier alvast de belangrijkste metrics per departement:

  • Sales:
    • Number of new prospects
    • Number of new customers
    • Number of retained customers
    • Number of sales calls made
    • Number of quality visits made
    • Number of proposals given
    • Number of open opportunities per sales stage
    • Close rate
    • Renewal rate
    • Cross-sell ratio
    • Up-sell ratio
    • Amount of new revenue
    • Sales stage duration
    • Sales cycle duration
  • Marketing:
    • Number of campaigns
    • Number of campaign responses
    • Number of campaign purchases
    • Number of new customers acquired by campaign
    • Number of customer referrals
    • Number of web page views
    • Revenue generated by campaign
    • Email list growth rate
    • User goal completion rate on the web
    • Time per website visit
    • Customer lifetime value
  • Customer Service:
    • Number of cases handled
    • Number of cases closed the same day
    • Average time to resolution
    • Average number of service calls per day
    • Complaint time to resolution
    • Number of customer call backs
    • Average service cost per service interaction
    • Percentage compliance with SLAs
    • Calls lost before being answered
    • Average call handling time

Wil je graag alle voordelen van CRM 2015 op maat van je business ontdekken? Neem vrijblijvend contact op.