De voordelen van Mobiel CRM voor uw klanten

Mobiel CRM gebruiken levert u heel wat voordelen op en ook uw klanten merken ongetwijfeld het verschil. Heeft u nog een duwtje in de juiste richting nodig? Dan sommen we hieronder graag nog eens de extra service op die u dankzij mobiel CRM aan uw klanten kunt aanbieden.

De voordelen van Mobiel CRM voor uw klanten

Slimmere segmentatie

De slimmere segmentatie zorgt voor een persoonlijkere en betere service voor klanten. Uw verkoper kan immers in één oogopslag zien wat de status is van contracten, klachten, leveringen… en daar onmiddellijk op inspelen. De verkoper organiseert zijn bezoeken optimaal in functie van de noden bij de klant, die daardoor nog sneller en beter geholpen wordt. Dankzij een nauwkeuriger inzicht in wie de klant is en waar die zich bevindt kan hij of zij beter anticiperen op eventuele vragen.

Steeds alle informatie up-to-date

Doordat uw verkoper zijn CRM-systeem gewoon meeneemt naar de klanten, kunnen die ter plaatse mee genieten van de vele voordelen. Uw verkoper is beter voorbereid omdat hij onderweg nog even alles kan controleren. Bovendien heeft hij een actueel overzicht van de taken en vinkt af wat er al gebeurd is. Hij kan dus live rapporteren, waardoor verkoper noch klant tijd verliezen met verslagen achteraf. Ook kan de klant via het mobiele toestel van uw verkoper door het aanbod browsen en krijgt hij telkens de meest recente productinformatie en brochures onder ogen.

Sneller en meer

Uw verkoper kan meer bezoeken doen en sneller orders opnemen. Er is dus meer contact met de klant mogelijk als die dat wenst. Doordat ook de administratielast voor een groot deel wegvalt, behoort ook een snellere opvolging tot de mogelijkheden. Voorraadbeheer valt op de voet te volgen en ook leveringen kunnen sneller worden doorgegeven. De klant heeft dus meer tijd met de verkoper en een snellere service dankzij mobiel CRM.

Persoonlijker

De service is dankzij mobiel CRM ook persoonlijker. Niet alleen kan CRM dienen als helpdesk en worden taken meteen onder de juiste klant geplaatst, de campagnes kunnen zich beter richten op de noden van de klant. Doordat uw verkoper onderweg nog wat voorkeuren kan aanpassen en orders doorgeven, wordt er minder vergeten. De foto die bij de klantenfiche zit, zorgt ervoor dat verkoper en klant een persoonlijker contact kunnen onderhouden.