Champagne Laurent-Perrier rust vertegenwoordigers uit met Avento Fearless Leader

Een nieuwe mijplaal voor Fearless Leader, de gespecialiseerde app van Avento voor mobile CRM. Laurent-Perrier, een van de grootste champagnemerken ter wereld, gaat zijn field medewerkers uitrusten met Fearless Leader. De app wordt in binnen- en buitenland al gretig gebruikt voor field sales en field service management in de sector van de fast moving consumer goods.

mobile CRM

Dit is dus het moment bij uitstek om Tom Moortgat, CEO van Avento, enkele vragen voor de voeten te werpen en voor een kleine stand van zaken.

 

Hoe is Laurent-Perrier bij jullie terecht gekomen?

Tom Moortgat: “We zijn met Avento Fearless Leader aanwezig in heel wat landen en werken sinds twee jaar ook voor enkele Franse bedrijven waaronder enkele multinationals zoals AdVini. Laurent-Perrier is zelf een wereldmerk met aanwezigheid op alle continenten en uiteraard ook in België. We konden elkaar om zo te zeggen niet ontlopen.”

 

Wat betekent de komst van Laurent-Perrier voor de werking van Avento?

“Ik ga me niet aan voorspellingen wagen over de impact op onze cijfers. Het is wel een feit dat Laurent-Perrier deuren opent naar een marktsegment waar we nog niet aanwezig zijn: de top van de luxesector. Avento Fearless Leader wordt nu onder meer ingezet door Duvel Moortgat en brouwerij Het Anker, bekend van Gouden Carolus. En ook in het segment van de frisdranken en zelfs wijn.”

 

Betekent dit dat er aanpassingen nodig zijn aan Fearless Leader?

“Onze app is heel gemakkelijk te ‘customizen’ op maat van een bepaalde onderneming of van een bepaalde sector. Het werk van mensen op het terrein, actief in Customer Relations Managament, is overal vrij vergelijkbaar. Ik zie het als een win-win situatie. Voor de voortdurende verbetering van Avento Fearless Leader werken we nauw samen met onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat we Laurent-Perrier op die manier goede diensten zullen bewijzen en omgekeerd dat we voor Avento Fearless Leader nieuwe inzichten zullen opdoen over het luxe-segment.”

 

Zijn er recent nog nieuwe namen bijgekomen in het klantenbestand?

“Laurent-Perrier is uiteraard een heel leuke referentie. Maar niet vergeten dat we sinds vorig jaar ook Live zijn voor de Nederlandse snoepfabrikant Perfetti Van Melle met onder meer Mentos en Fruittella, voor Innocent Drinks uit het universum van Coca Cola en sinds dit jaar voor Spadel met onder meer Spa en Bru. Het succes van Avento Fearless Leader komt uiteraad niet van vandaag op morgen. Daar gaan jaren van werk en ontwikkeling aan vooraf. Recente belangrijke stappen zijn onze aanwezigheid in de AppStore van Microsoft en de Innovation Award van Resco.net die we in de wacht sleepten.”

 

Er waren plannen voor vestigingen in de buurlanden? Hoe zit het daar nu mee?

“Avento kleurt inderdaad steeds internationaler. We hebben Avento Fearless Leader, naast zijn nieuwe naam, ook een prominentere plaats gegeven in onze internationale communicatie. Er zijn  concrete plannen voor een vestiging in Nederland en Frankrijk. We houden de herstellende economie nauw in het oog. Zelf zijn we alvast klaar om Europa verder te verkennen, dat bewijst Laurent-Perrier.”