Boksen in een ronde ring: 4 redenen om dat te doen met FMCG365

Tournée Minérale is een vaste waarde. FMCG365 is dat in de drank- en voedingssector ondertussen ook. Tournée en FMCG zijn zelfs partners in crime, want een marketinguitdaging als de alcoholvrije maand is echt de gedroomde test voor Avento’s mobiele CRM-oplossing. We zetten de vier meest evidente redenen daarvoor in the picture. Maar boksen in een ronde ring? Dat leggen we eerst even uit.

Boksen in een ronde ring: 4 redenen om dat te doen met FMCG365

Tournée Minerale creëert  ‘andere februari’

Tournée Minérale is groot. Meer dan 120.000 mensen doen er aan mee en negen van de tien deelnemers ondervindt  minstens een van de vele voordelen van sober zijn: meer energie, betere slaap… De mantra wordt erin gehamerd. En mensen passen hun consumptiegedrag aan: met recepten voor Mocktails, Nojito’s en andere creatieve aanpassingen zonder alcohol. Bij de tweede gemediatiseerde editie (sinds de Druglijn en de Stichting tegen Kanker er in 2017 samen hun schouders onderzetten) in 2018 bleken de handel en horeca zich al te hebben aangepast met een uitgebreider en alternatief aanbod.

Februari is bijgevolg een ‘andere maand’, het speelveld verandert. De concurrentie die u in normale omstandigheden goed kent, want altijd bestudeert, zou wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. Het is nu dus boksen in een ronde ring – zonder hoeken – waar de tegenstander overal ruimte heeft om uit te halen.

4 redenen waarom FMCG365 ook groot is

Tal van vooraanstaande spelers in de fast moving consumer goods doen elke dag een beroep op FMCG365. In een bijzondere maand zoals Tournée Minérale of bij andere gebeurtenissen, top topicals, ontluikende trends… waarderen zij zonder twijfel volgende kenmerken:

  • Geen extra belasting

Inspelen op nieuwe gebeurtenissen en het checken van het gedrag van de concurrentie  vraagt van uw field medewerkers niet of nauwelijks meer werk. Het verzamelen van data  was nog nooit zo makkelijk en maakt van de job een plezier. De ‘store check’ faciliteiten binnen FMCG365 maken elk winkelbezoek efficiënt en productief. Op elk toestel – tablet, smartphone of ultrabook – capteert u vitale data betreffende ‘facings’, ‘rotations’, ‘out of stock’ en ‘price’ met een minimum aan handelingen.

  • Real time snelheid

De verzamelde data worden gesynchroniseerd in de back office. FMCG365 werkt dankzij de technologie van Resco.Net altijd en overal. Is er geen internetverbinding dan zijn de gegevens in een lokale deelkopie bewerkbaar (dankzij multi-acces ook door meerdere personen zonder verlies of overschrijving van data).  U wil uw sales boosten door in te zetten op de verkoop van een paar specifieke SKU’s? Stel een assortiment samen, duid de klanten aan die bezocht moeten worden en uw fieldmanager kan ter plaatse altijd heel precies doen wat nodig is.

  • Real time intelligentie

Tegelijk is de opvolging van opgezette acties in FMCG365 heel simpel. Het management krijgt via dashboards een instant helikopterbeeld van de situatie, en kan bijgevolg vlot acties bijsturen.

  • Uitgerust met de juiste tools

FMCG’s Shelf Calculator’ is een sprekend voorbeeld van een instrument om vlot in te spelen op plots wijzigende omstandigheden. U maakt een foto en met een app lijnt u op die foto de te meten schappen of stukken van schappen af. De app rekent de share of shelf en het aantal facings uiteraard zelf uit. FMCG365 laat ook toe ‘kwalitatieve’ en zelfs subjectieve gegevens te verzamelen. Door een Survey actie op te zetten krijgt u als Sales Manager, Trade Marketeer of Category Manager een uniforme bevraging en gestructureerde resultaten.

Uiteraard zijn er nog andere redenen die het succes van FMCG365 verklaren. Maar we gingen het dus alcoholvrij houden tot 28 februari. Waarna de volgende hype mag losbarsten en u met FMCG365 als geen ander gewapend aan de strijd kunt deelnemen.