Blog

In de blogs blijft geen enkel onderwerp onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

De reflectie van Ann

Licht dat reflecteert, levert onverwachte effecten op. Wat als Ann, de HR manager van Avento, reflecteert? Zelf blijft ze netjes uit de schijnwerpers; wel bekijkt ze het reilen en zeilen op kantoor maar ook daarbuiten met onbevangen, open blik. Misschien met de deskundige ogen van een echte people manager. So what? Reflecteer mee en kijk zo eens bij ons binnen. Je vindt Ann haar blogs door in de zoekbalk naar ‘HR’ te zoeken. Of door de emoticon die op elke afbeelding staat.

Cloud solutions voor elke sector: dit moet je onthouden
17-06-2015

Meer en meer ondernemingen doen vandaag een beroep op cloud solutions. Een evolutie die natuurlijk alles te maken heeft met de explosieve opmars van mobile devices en de daaraan verbonden cloud-applicaties. Via deze consumer-toepassingen is de cloud ook de bedrijfswereld binnengedrongen. Ontdek hier de voordelen van cloud solutions voor jouw business.
Cloud solutions: flexibel platform

De drie verschillende soorten CRM op een rijtje
03-06-2015

Customer Relationship Management is een vlag die vele ladingen dekt. Op de Belgische markt zijn er tal van varianten verkrijgbaar, telkens voorzien van specifieke tools en functionaliteiten. CRM kan variëren van eenvoudige software tot uitgebreide pakketten en volwaardige CRM-applicaties, al dan niet geïntegreerd in de software van je onderneming. Als we kijken naar de doelstellingen, onderscheiden we drie soorten CRM-systemen: operationele, analytische en sociale CRM-systemen. Een overzicht.
1. Operationele CRM-systemen

App of the Month: Microsoft OneNote
28-05-2015

The OneNote App van Microsoft is reeds verschillende jaren op de markt en blijft aan kracht toenemen. OneNote is nu volledig geintegreerd in de CRM2015 Spring Release.

Deze productivity-tool, met de vertrouwde Microsoft Office looks & feels, maakt het mogelijk notities, foto’s, schetsen en stem-berichten te beheren.  Alles wordt perfect gesynchroniseerd tussen de verschillende devices gaande van PC, laptop tot tablet en smartphone, alsook op het Web.

Dit zijn de belangrijkste metrics in Microsoft Dynamics CRM 2015
20-05-2015

Een Customer Relationship Management-systeem of kortweg CRM is dé manier om je klantenrelaties op een proactieve en efficiënte manier te beheren en uiteindelijk je goals te bereiken. Het ‘lead nurturing’-proces managen, optimaliseren en zelfs automatiseren, KPI’s bijhouden, pro-actief sales funnel management, service management, …: Microsoft Dynamics CRM 2015 maakt het allemaal mogelijk. Tenminste, als je de juiste metrics hanteert. Wat zijn de belangrijkste metrics in CRM 2015? We lijsten ze voor je op!
Verkeerde metrics, verkeerde inzichten

Benut het potentieel van ‘social selling’ in 5 stappen
07-05-2015

LinkedIn, Twitter en andere sociale media zijn dé platformen bij uitstek om B2B-leads te genereren, prospects te overtuigen en de relatie met bestaande klanten te versterken. En toch besteden de meeste bedrijven amper tijd en middelen aan ‘social selling’. Het is ook niet eenvoudig om een sociale strategie uit te dokteren. Daarom alvast deze tips … Leg je oor te luister

App of the month: Office 365 Admin
29-04-2015

Blijf verbonden met uw Office 365-omgeving met de nieuwe App: Office 365 Admin. Als IT-beheerder kunt u de Office 365-servers binnen de organisatie bedienen: Beheer gebruikers, bekijk de berichten uit het Berichtencentrum en volg de status van uw support requests.

Lees meer >

Hoe Resco je CRM-systeem naar een hoger niveau tilt
08-04-2015

Ook jouw salesmedewerkers zijn wellicht continu de baan op. Dan zou het toch wel bijzonder handig zijn mochten ze hun CRM-systeem de klok rond kunnen raadplegen, niet? Op pc of mobiel, offline of online, een state-of-the-art CRM-toepassing is te allen tijde beschikbaar. Fictie? Gelukkig niet. Dankzij Resco, specialist in mobiele cross-platform softwareoplossingen, was je CRM nog nooit zo gebruiksvriendelijk. Ontdek hier alle voordelen van Resco Mobile CRM!
Resco: focus op mobiele applicaties en platformen

Meer verkopen dankzij een performant CRM-systeem?
19-03-2015

Een Customer Relationship Management-systeem helpt je om op een pro-actieve wijze je relaties te beheren. De sleutel zit in de captatie van cruciale statische en dynamische commerciële gegevens. Een CRM laat je toe je relaties te segmenteren om vervolgens gerichte acties per segment uit te voeren en op te volgen. Het CRM-systeem is de motor om nieuwe klanten aan te werven en je omzet bij bestaande klanten te vergroten. En ook je service na verkoop is gebaat bij een performant CRM-systeem.

Van lead naar nieuwe klant met een CRM-systeem

Migratie naar CRM 2015: dit zijn de onmiskenbare voordelen
04-03-2015

Nog niet gemigreerd naar Microsoft Dynamics CRM 2015? Dan raden we u aan om zeker verder te lezen. We gaan namelijk dieper in op de voordelen van een CRM 2015, en dat zijn er heel wat. Een compleet procesgestuurde gebruikersinterface, social integratie en verbeterde mobiele mogelijkheden, … het wordt allemaal mogelijk. Ontdek hier hoe CRM 2015 een end-to-end-klantervaring mogelijk maakt en bruggen slaat tussen marketing, sales en services.

Waarom de overstap naar CRM2015 maken?