Blog

In de blogs blijft geen enkel onderwerp onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

De reflectie van Ann

Licht dat reflecteert, levert onverwachte effecten op. Wat als Ann, de HR manager van Avento, reflecteert? Zelf blijft ze netjes uit de schijnwerpers; wel bekijkt ze het reilen en zeilen op kantoor maar ook daarbuiten met onbevangen, open blik. Misschien met de deskundige ogen van een echte people manager. So what? Reflecteer mee en kijk zo eens bij ons binnen. Je vindt Ann haar blogs door in de zoekbalk naar ‘HR’ te zoeken. Of door de emoticon die op elke afbeelding staat.

Avento behaalt Telenet Business Award
26-02-2016

Avento is fier te melden dat zij verkozen is tot “Telenet Business Best Cloud & Hosting Partner 2015”.
Avento wordt in het bijzonder geprezen om haar bedrijfszekerheid en prima support-diensten.

“Dat is in grote mate dankzij jullie. Proficiat hiervoor! En mijn dank in het bijzonder!”, de lovende woorden van Tom Moortgat (Managing Director Avento) aan het ganse Avento-team.

De award-uitreiking vond plaats in de prestigieuze Ghelamco Arena. Door de forse Telenet-investering staat de Ghelamco Arena nu aangeschreven als één van de best uitgeruste connected stadia in Europa.
De toekomst is mobiel !

Avento dankt Telenet Business voor het vertrouwen en de uitermate prettige samenwerking.

CRM vanuit een breder perspectief
22-02-2016

Van Marcke heeft een samenwerkingstraject voor een uitgebreid CRM-programma met Avento ondertekend. “Wij zijn bijzonder enthousiast over dit samenwerkingstraject, aangezien CRM vanuit een breed perspectief benaderd wordt, doorheen de volledige Van Marcke-organisatie”, zegt Tom Moortgat, Managing Director van Avento, “Van Marcke bekijkt het CRM-programma vanuit een zeer goede invalshoek, waardoor de waarde-creatie door het CRM-programma gemaximaliseerd wordt”.
Twee parallelle projecten zullen eerstdaags van start gaan. Eerste Go-Live is verwacht in kwartaal 2 van 2016. Avento kijkt uit naar de boeiende samenwerking met Van Marcke.

Is uw vertegenwoordiger (sales promotor, merchandiser, …) nog gelukkig?
15-12-2015

Wanneer u zondagavond in uw luie zetel voor de televisie ligt, is voor vele vertegenwoordigers de werkweek al begonnen. Zij zijn al aan het puzzelen om hun week te organiseren en te plannen volgens regio of prioriteit. Is uw vertegenwoordiger nog gelukkig?

Het is haast ondenkbaar hoeveel bedrijven nog werken zonder routeplanner die optimale routes uitstippelen, in een fileland als België. Op weg naar Leuven denkt men er niet aan om die klant in Kortenberg een bezoek te brengen, hoewel diens contract op vervallen staat. In het andere geval kun je beginnen omrijden of op een andere dag de contractverlenging gaan bepleiten. Zonder CRM, dat kan aangeven dat het contract bijna ten einde is, wordt het helemaal hopeloos.

Met onze module RoutePlanning zien vertegenwoordigers alle klanten op een kaart. Klanten krijgen een kleurencode zodat prioriteiten of andere parameters meteen opvallen. Daarmee kunnen vertegenwoordigers hun optimale route plannen: best in de namiddag naar punt B want ’s morgens zijn er in die richting structurele files. Of andersom. Of met spoed naar klant A, want daar brandt het meer dan bij klant B. Die krijgt op de terugweg wel een bezoekje.

RoutePlanning combineert uw klantengegevens met Google Maps, Microsoft Bing Maps of Apple Maps alnaargelang het platform en houdt u automatisch op de hoogte van de status van uw contacten. Zo stelt u uw agenda op aan de hand van uw route in plaats van omgekeerd.

Dat is het verschil tussen pakweg drie of vier klantenbezoeken per dag. Of het verschil tussen een dag in de files of in vlotter verkeer. Reken maar dat iemand daar gelukkiger van wordt.

Microsoft Office 2016 compatibel met Microsoft Dynamics CRM 2011 ?
08-12-2015

Het nieuwe Microsoft Office 2016 is niet zonder meer compatibel met Microsoft Dynamics CRM 2011. Er dient aan bepaalde voorwaarden voldaan te worden om de koppeling in Outlook werkende te houden. Gebruikt u Microsoft Dynamics CRM 2011 alleen via de webtoepassing, dan is er uiteraard geen probleem.

Indien u overweegt een upgrade naar Office 2016 uit te voeren, neem gerust met ons contact op zodat wij uw specifieke situatie kunnen evalueren. Op het Internet zijn verschillende berichten en visies vindbaar. Wij leggen u graag uit wat kan en wat niet.

Al naargelang uw IT-strategy kan u opteren om tijdelijk alles te laten bij het oude om zekerheid te verwerven over compatibiliteit.
Vervolgens kan het nuttig zijn een upgrade van uw Microsoft Dynamics CRM 2011 naar Microsoft Dynamics CRM 2016 te overwegen. Hiervoor kan best een upgrade-project opgesteld worden, zodat u zo snel mogelijk en met minimale kosten naar de nieuwe versie kan overstappen. Microsoft Dynamics CRM 2016 biedt uiteraard heel wat nieuwe functionaliteiten.

Voortaan heeft sales ’s avonds verlof
03-12-2015

Op kantoor zijn we klaar voor de winter. Een technicus heeft onze verwarmingsinstallatie gecontroleerd en afgesteld. Ik had te doen met de technicus. Ik moest namelijk een doordrukvelletje ondertekenen en dacht: dat wordt een avondje administratie voor deze brave man.

Administratie meteen verwerken

Ongetwijfeld werken ze op het kantoor van onze technicus met CRM-software. Dan is het een kleintje om de software op tablet, laptop of smartphone beschikbaar te stellen. Onze klanten doen al hun administratie meteen ter plaatse: product assortimenten verifiëren, bestellingen opnemen en invoeren in CRM, servicebezoeken registreren, bezoekverslagen opmaken, enzovoort.

De Mobile CRM-toepassing is bovendien offline beschikbaar zodat een internetverbinding niet altijd nodig is. Desnoods synchroniseert men ’s avonds thuis. Geen papierwerk meer, geen administratie achteraf, nooit meer wachten tot er een computer in de buurt is.

Automatische rapportering

Aan het einde van de dag vertrekt automatisch een rapport naar de verantwoordelijke manager met het aantal bezoeken, gereden kilometers, tijd per bezoek, geslaagde acties en wat er eventueel nog beter kan. Geen tijdsintensieve rapportering en dus meer vrije tijd. Mensen die vaak op de baan zijn, zoals technici of vertegenwoordigers, weten door de verkeersdrukte niet altijd zeker wanneer hun werkdag erop zit, dus alle extra vrije tijd is zeker meegenomen.

Bovendien berekent de software het ideale traject volgens de prioriteiten van de dag. Da’s twee keer gewonnen. Bij een van de grootste drankeninvoerders in ons land hoeven de vertegenwoordigers op maandag niet meer naar kantoor voor de wekelijkse administratiedag. Het dagelijkse rapport voor de CEO is volledig geautomatiseerd. Sales wint zo meerdere uren tijd per week terug. Ja, dat leest u goed.

Hoe CRM en human resources hand in hand gaan
18-08-2015

Binnen human resources draait alles om mensen. Als HR-professional wilt u de beste mensen op de juiste plek aan het werk zetten. Talent zoeken en behouden. Helaas gaat er vaak veel kostbare tijd verloren aan administratieve taken. Een goed CRM-systeem kan helpen. Dankzij de automatisering van beheertaken maakt u tijd vrij voor strategische, resultaatgerichte HR-activiteiten. CRM-systemen zijn zowel geschikt voor kleine, middelgrote als grote ondernemingen.
Het nut van CRM-software voor HR

Wat zijn de werkelijke kosten van een CRM-systeem?
05-08-2015

Een CRM-systeem is vandaag niet meer weg te denken uit de moderne bedrijfsvoering. Toch twijfelen sommige ondernemingen nog over hun budget voor Customer Relationship Management. Daarbij laten ze zich vooral afschrikken door de aanvankelijke investeringskosten. Nochtans biedt een CRM-systeem op de lange termijn alleen maar kostenvoordelen. Ontdek snel wat de werkelijke kosten van een CRM-systeem zijn.
Ontdek hier de kosten verbonden aan de aanschaf van een CRM-systeem

Hoe kiest u de juiste marketingsoftware voor uw bedrijf?
20-07-2015

Vindt u dat uw marketingafdeling potentieel laat liggen? Dan is de kans groot dat het hun aan objectieve data en gerichte aansturing ontbreekt. Efficiënte marketing verschaft u toegang tot allerlei relevante informatie over uw klanten, waardoor u gerichtere marketingcampagnes kunt opzetten. Dat is niet alleen positief voor uw omzet, maar ook voor de zoektocht naar nieuwe klanten en een grotere afzetmarkt. Maar hoe kiest u tussen de verschillende marketingoplossingen? Ontdek hier hoe u de beste marketingsoftware voor úw onderneming opspoort!

Kiezen voor Marketingsoftware op maat!

Avento schakelt een versnelling hoger!
07-07-2015

DSC_1382 (2)

Doet een opportuniteit zich voor of moet een opportuniteit gegrepen worden? Bij Avento denken we er anders over: We creëren ze!

Avento schakelt een versnelling hoger en blijft opportuniteiten creëren in de boeiende markt van CRM. Avento verkiest in dit kader de terminologie “Customer Engagement Management”, aangezien er een uitgesproken nood is naar krachtige solutions voor elke vorm van Customer Engagement. Hierbij wordt gestreefd naar maximaal exploiteren van het Microsoft Dynamics CRM platform in combinatie met verdere specialisaties in mobiele toepassingen. Avento groeit verder in nauwkeurig geselecteerde segmenten zoals Consumer Goods, Drinks, Food, Textiel. In parallel boort Avento ook andere marktsegmenten aan in de Industrie.

Avento heeft haar ambitie extra in de verf gezet door op 3 juli enkele nieuwe collega’s te verwelkomen en haar nieuwe bureau’s in te huldigen. Bubbels ontbraken uiteraard niet!

DSC_1399 (2) DSC_1390 (3)

Ben je benieuwd in de meerwaarde die Avento je bedrijf kan bieden … of … ben jij het enthousiast talent dat graag samen met ons opportuniteiten creëert, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Uw CRM-systeem up-to-date houden: hoe doet u dat?

Een CRM-systeem is vandaag onmisbaar voor de marketing-, sales- en service afdeling van uw bedrijf. Het laat u toe om klantenrelaties nog efficiënter te beheren en de verkoopprocessen nog verder te optimaliseren. Tenminste, als u gebruikmaakt van een CRM-systeem dat helemaal up-to-date is. Want de noden van uw business veranderen constant, en dat moet zich ook reflecteren in uw ‘Customer Relationship Management’-systeem. Hier alvast de belangrijkste aandachtspunten.

CRM-systeem up-to-date houden : zó doet u dat