Blog

In de blogs blijft geen enkel onderwerp onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

De reflectie van Ann

Licht dat reflecteert, levert onverwachte effecten op. Wat als Ann, de HR manager van Avento, reflecteert? Zelf blijft ze netjes uit de schijnwerpers; wel bekijkt ze het reilen en zeilen op kantoor maar ook daarbuiten met onbevangen, open blik. Misschien met de deskundige ogen van een echte people manager. So what? Reflecteer mee en kijk zo eens bij ons binnen. Je vindt Ann haar blogs door in de zoekbalk naar ‘HR’ te zoeken. Of door de emoticon die op elke afbeelding staat.

Hoe maakt u vrienden van sales en marketing?
03-06-2016

Dankzij mobiel CRM kunt u: effectiever verkopen, heeft u een betere marketing en kunt u klanten opvolgen via het kanaal van hun keuze. Een intelligent customer engagement-systeem, waarop alle teams kunnen samenwerken, is hierbij cruciaal. Maar hoe verzoent u de uiteenlopende noden van sales en marketing?

Lees meer >

De voordelen van Mobiel CRM voor uw klanten

Mobiel CRM gebruiken levert u heel wat voordelen op en ook uw klanten merken ongetwijfeld het verschil. Heeft u nog een duwtje in de juiste richting nodig? Dan sommen we hieronder graag nog eens de extra service op die u dankzij mobiel CRM aan uw klanten kunt aanbieden.

Lees meer >

Eén voor allen, allen voor één CRM-systeem
09-05-2016

Sales, marketing, customer service … al uw teams kunnen een goed CRM-systeem gebruiken. Helaas denkt men in de eerste plaats vaak aan de traditionele gebruikers van CRM, waardoor andere afdelingen op hun honger blijven zitten. Nochtans zou customer service bijvoorbeeld even goed gebruik kunnen maken van bepaalde gegevens uit uw marketing-CRM.

Wilt u een CRM-systeem dat het hele bedrijf kan gebruiken? Hou dan zeker rekening met onderstaande opmerkingen.

Lees meer >

Verlies geen tijd meer aan een drukke agenda
03-05-2016

Uw verkopers werken lange dagen met vele verplaatsingen. Daardoor zitten ze vaak in het weekend al hun komende werkweek te plannen. Klantenbezoeken efficiënt aan elkaar puzzelen is geen sinecure. Daarom willen wij graag een handje helpen om drukke agenda’s te beheersen.

Dankzij onze routeplanner houdt uw virtuele kalender automatisch rekeningen met verplaatsingen, prioriteiten en de duur van een bezoek. Loopt zo’n bezoek al eens wat langer uit, schuift uw agenda automatisch de juiste afspraken achteruit of gaat hij samen met de klant op zoek naar een andere geschikte datum.

Lees meer >

De meerwaarde van foto’s in uw CRM-systeem

Een beeld zegt meer dan duizend woorden en dat beseft uw verkoper maar al te goed. Zeker in de retailsector kost het beschrijven van een rek in de winkel, de plaats van het promomateriaal of eventlocaties heel wat uren administratie voor uw vertegenwoordiger. Bovendien kan er dankzij een foto makkelijk vergeleken worden bij een volgend bezoek.

Lees meer >

Luister echt naar uw klanten met Social CRM
24-03-2016

Voor vele marketeers zijn sociale media op dit moment een bron van frustratie. Ze vragen een eigen manier om met klanten om te gaan en ‘ludieke acties’ worden vaak tegengehouden door het management. Bovendien hebben marketeers amper nog te tijd om zelf te volgen wat er leeft op sociale media. Laat staan dat ze er adequaat op kunnen inspelen.

Om uw hele team te betrekken en tijd te winnen, kunt u Social CRM gebruiken. Zo hoeft één marketeer niet al uw potentiële klanten op de voet te volgen.

Lees meer >

O ja, nog één ding…
22-03-2016

Uw verkoper ging op klantenbezoek, maakte duidelijke afspraken en alles leek vlot te verlopen. Hij klapte zijn computer dicht en dus ‘op naar de volgende’, of naar huis. Terwijl hij al één hand op de deurknop heeft, vraagt de klant aarzelend of hij misschien toch iets kan toevoegen: feedback, een extra bestelling, een klacht, of nog anders. Net zoals bij de dokter zien we steeds vaker dit soort ‘deurknopvragen’ opduiken. De doorsnee verkoper maakt zich dan meteen zorgen over bijkomende administratie. Met de juiste technologie hoeft dat helemaal niet.

Surveys; de kortste weg naar nuttige feedback

Om beter te anticiperen op dit soort deurknopvragen, heeft onze Mobile CRM een extra functie: surveys voor klanten. U kunt per product of type klant een korte vragenlijst opstellen en de klant kan deze direct op het mobiele toestel van uw vertegenwoordiger invullen. Aan de hand van een paar ja/nee-vragen weet u meteen of hij tevreden is en welke acties hij verwacht.

De klant krijgt de kans om een paar zaken nog even te overlopen en kan het gesprek afronden. Sales kan naar huis met de extra verzoekjes, maar zonder de administratielast. De antwoorden komen namelijk meteen in het CRM-systeem terecht en waar nodig worden er automatisch acties aan gekoppeld.

Door uw klanten onmiddellijk feedback te laten geven aan het eind van een gesprek, vermijdt u extra administratie en kunt u de service voortdurend verbeteren.

Was u tevreden over deze blogpost? Wil u graag meer weten? Wij helpen u graag verder.

Weet u wat uw klanten willen?
10-03-2016

Uw klanten zijn veranderd en verlangen ook van hun leveranciers een constante evolutie. Customer engagement is belangrijker dan ooit en tot 86% van de klanten is bereid om meer te betalen voor een betere service. Volgens Joeri Van Vooren, Partner Sales Executive bij Microsoft, zal tegen 2020 een uitstekende service belangrijker zijn dan product en prijs om uw merk positief in de markt te zetten. Mobile CRM kan daar zeker bij helpen.

De klant maakt zijn huiswerk; u ook?

De hedendaagse klant heeft zijn koopcyclus graag grotendeels zelf in handen en stelt de tussenkomst van bedrijven liever uit. De aankoopbeslissing waarbij de klant informatie gaat vragen in een winkel of verschillende winkels, is verouderd. Hij kan zich immers digitaal informeren zonder zich te moeten verplaatsen. “Tegenwoordig heeft een klant al meer dan 70% van de koopcyclus doorlopen nog voor hij met een verkoper in contact komt”, aldus Van Vooren.

Wanneer de klant uiteindelijk bij een verkoper aankomt, kan die maar beter even grondig voorbereid zijn als de klant zelf. “De ideale manier om met deze klanten om te gaan, is een intelligent customer engagement system, dat kan voorspellen welke informatie de klant wil en op welke manier hij deze wil krijgen”, zegt Van Vooren.

“Ga dus slim om met de massa data die uw klanten genereren. Via BI en Analytics kunt u deze data inzetten om uw verkoop te doen groeien: wees proactief, voorspel klantengedrag en personaliseer de service.”

Laat geen data onbenut

Predictive Analytics kan bepaalde trends voorspellen en klantengedrag in kaart brengen. Zo weet u meteen welk type klant interesse heeft in welk product. Ook hierbij kunnen details het verschil maken. Door uw klanten proactief te benaderen, helpt u hen bij hun aankoop.

Personaliseer op basis van de contactpersoon. Hoe meer gegevens u verzamelt, hoe beter u uw klanten leert kennen. Geef hen de juiste informatie op het juiste moment dankzij een goed CRM-systeem.

Ook de surveys in onze mobiele CRM-toepassing kunnen daarbij helpen. Aan de hand van enkele korte vragen vult de klant zijn noden en behoeftes in. Hierdoor versterkt u de band met uw klanten en kunt u de service personaliseren.

Hoe CRM u verder kan helpen om uw klanten te leren kennen en de banden aan te halen, leest u binnenkort. Hou onze blog in de gaten!

De kracht van partnership
01-03-2016

Zelfs in tijden waar hypermoderne technologie overheerst, herleidt de essentie van een succesvol resultaat zich veelal tot één factor: goede samenwerking.

Daarom houden wij het bij Avento graag eenvoudig en streven wij naar een succesvolle samenwerking.

Zoals bij vele CRM-implementaties, komen de nodige challenges aan bod. Dit was niet anders in het geval van het CRM-traject met Contraload.  Na enkele jaren van intensieve implementaties in verschillende fasen en sprints, kunnen we besluiten dat de goede samenwerking vooral berust op het volgende kenmerk: een ‘ronde tafel’ partnership-approach met open communicatie.

Geniet samen met ons van deze testimonial: Contraload