Blog

In de blogs blijft geen enkel onderwerp onbesproken. We bewandelen meerdere sporen: we vertrekken vanuit concrete probleemstellingen uit de praktijk en geven aan hoe FMCG365, Textile365 en Industry365 daaraan een oplossing geven. Of we behandelen in detail en aan de hand van illustraties een bepaalde functionaliteit van onze oplossingen. Soms is een event of een gebeurtenis aanleiding voor een leuk en vlot ad hoc artikel.

De reflectie van Ann

Licht dat reflecteert, levert onverwachte effecten op. Wat als Ann, de HR manager van Avento, reflecteert? Zelf blijft ze netjes uit de schijnwerpers; wel bekijkt ze het reilen en zeilen op kantoor maar ook daarbuiten met onbevangen, open blik. Misschien met de deskundige ogen van een echte people manager. So what? Reflecteer mee en kijk zo eens bij ons binnen. Je vindt Ann haar blogs door in de zoekbalk naar ‘HR’ te zoeken. Of door de emoticon die op elke afbeelding staat.

Meer verkopen dankzij een performant CRM-systeem?
19-03-2015

Een Customer Relationship Management-systeem helpt je om op een pro-actieve wijze je relaties te beheren. De sleutel zit in de captatie van cruciale statische en dynamische commerciële gegevens. Een CRM laat je toe je relaties te segmenteren om vervolgens gerichte acties per segment uit te voeren en op te volgen. Het CRM-systeem is de motor om nieuwe klanten aan te werven en je omzet bij bestaande klanten te vergroten. En ook je service na verkoop is gebaat bij een performant CRM-systeem.

Van lead naar nieuwe klant met een CRM-systeem

Migratie naar CRM 2015: dit zijn de onmiskenbare voordelen
04-03-2015

Nog niet gemigreerd naar Microsoft Dynamics CRM 2015? Dan raden we u aan om zeker verder te lezen. We gaan namelijk dieper in op de voordelen van een CRM 2015, en dat zijn er heel wat. Een compleet procesgestuurde gebruikersinterface, social integratie en verbeterde mobiele mogelijkheden, … het wordt allemaal mogelijk. Ontdek hier hoe CRM 2015 een end-to-end-klantervaring mogelijk maakt en bruggen slaat tussen marketing, sales en services.

Waarom de overstap naar CRM2015 maken?

App of the month: Origami Live voor iOS
26-02-2015

Eenvoudig een UI-prototype maken op je iPhone of iPad? Met Origami Live is het mogelijk, en dat zonder ook maar een regel code te schrijven.

Origami Live is de iOS-versie van Origami, Facebooks populaire designtool voor userinterfaces. De iPhone- en iPadversie maken het mogelijk je prototypes rechtstreeks te testen in een iOS-omgeving en real time wijzigingen aan te brengen.

Met de release van Origami Live kreeg ook Origami voor de Mac een update mee. Origami 2.0 voegt tal van nieuwigheden toe, waaronder Presentation Mode, Sketch Integration en Code Export. Met die laatste feature exporteer je eenvoudigweg je prototypes als code voor gebruik in iOS, Android en het web.

 

Afbeelding: https://code.facebook.com/posts/883904991672650/introducing-origami-live/

CRM versus XRM: wat zijn de belangrijkste verschillen?
18-02-2015

CRM en XRM, ze worden vaak in één adem genoemd. Terwijl het eerste staat voor Customer Relationship Management, is het tweede een afkorting voor eXtended Relationship Management. Beide hebben zonder meer enkele raakpunten. Terwijl bij CRM de klant centraal staat, gaat XRM veel breder. Hieronder een overzicht van de belangrijkste gelijkenissen en verschilpunten.

CRM: op naar een optimale klantrelatie

CRM-systeem op maat van de textielsector: dit is de meerwaarde
06-02-2015

Vertegenwoordigers van textielbedrijven zijn constant de baan op en vertoeven in binnen- en buitenland. Vliegtuigreizen zijn voor hen eerder regel dan uitzondering. Het hoeft geen betoog dat die hectiek een efficiënt klantenbeheer bemoeilijkt, tenzij … ze over een aangepast CRM-systeem beschikken. Dat biedt de mogelijkheid om marketing&sales-inspanningen in de textielsector met een minimale inspanning te optimaliseren. Ontdek hier alle mogelijkheden.

Lees meer >

Gaat u voor offline of online CRM? De voor- en nadelen op een rijtje
20-01-2015

CRM-software laat u niet alleen toe om uw klantenrelaties vlot en efficiënt te beheren, het helpt u ook om uw verkoopactiviteiten nog rendabeler te maken en uw marketinginspanningen te optimaliseren. In de cloud of on premise, offline of online, in welke vorm u uw CRM-oplossing aankoopt en toepast, bepaalt u helemaal zelf. In dit blogartikel zoomen we in op de voor- en nadelen van offline en online CRM voor uw onderneming.
Offline CRM voor een hogere performantie

App of the month: Office voor Android en iOS
05-12-2014

Fervent gebruiker van de Office-tools? Dan hebben we goed nieuws, want die zijn nu ook verkrijgbaar als mobiele app. Ideaal voor wie ook onderweg productief wil blijven.

Office voor mobiele apparaten is beschikbaar voor de besturingssystemen Android en iOS en is dus perfect compatibel met je smartphone of tablet. De toepassingen zijn honderd procent aangepast aan de noden van de mobiele gebruiker. Van Excel-sheets bekijken tot presentaties bewerken, je doet het allemaal in een vingerknip!

 

Wat zijn de voordelen van CRM voor cold calling
26-11-2014

Een krachtig CRM-systeem stelt bedrijven in staat hun klantenrelaties te beheren en te optimaliseren. Microsoft Dynamics CRM biedt diverse voordelen voor cold calling: betere voorbereiding op de cold call van de lead, betere en efficientere opvolging van de lead, verhoging van de kans op conversie van de lead naar een klant. Er komt zo ook tijd vrij om meerdere leads te behandelen. Lees meer >