Bier hier! Of daar?

De Tournée Minérale editie 2 ligt al een week of twee achter ons. De rekken worden aangevuld, de tapkraan loopt weer op normaal debiet. Ongeveer 104.000 mensen gingen de uitdaging aan om het een maand zonder alcohol uit te zingen.

Bier hier! Of daar?

Cafés – zo was in het nieuws – voelden de weerslag. Ze konden de impact van de Tournée Minérale dit jaar milderen met een uitgebreider alternatief aanbod. Die evidente les hebben ze geleerd.

De handel en horeca voelen het effect en passen zich aan. Ook producenten en leveranciers kunnen hun voordeel doen tot met en het lanceren van gloednieuwe producten. Een Tournée Minérale is zeer zeker een window of opportunity, net zoals eindejaar en Kerstmis. De vraag is alleen of de gevoerde acties voldoende hebben bijgedragen aan het bedrijfsresultaat.

Ga verder met Avento

Tournée Minérale is inderdaad een gelegenheid om een tandje bij te steken, een extra introductie te doen of ‘shelf space’ te bemachtigen. Maar welk actie of speciale aangelegenheid ook, het komt erop neer efficiënt en snel te handelen om maximaal resultaat te genereren. Brengen de geleverde inspanningen voldoende op? Valt er beter te doen? Wellicht wel.

Moderne, field CRM-systemen kunnen de inzichten genereren om een ‘perfect fit’ te realiseren tussen assortiment en doelgroep, ook in het geval van een jaarlijks initatief als Tournée Minérale

“Avento FMCG365 CRM laat in eerste instantie toe om acties tot in de puntjes te beheren: plannen, resources aansturen, stockbeheer, promoties bijsturen… Dit leidt tot een magnitude van data die in zeer waardevolle informatie vertaald wordt.” aldus Lee Yudhira, manager operations bij Avento.  .

“We kunnen vervolgens onze expertise inzetten om samen met de klant op basis van die informatie tot gerichte acties te komen. Of we kunnen nog een stapje verder gaan in de richting van machine learning,” besluit Lee.

Bier hier? Of daar? Het antwoord zal in ieder geval gefundeerd zijn.

Lees hier meer over Avento FMCG365.