Avento op Kanaal Z met Van Marcke

Even melden dat we op TV zijn geweest, want uiteraard zijn we daar fier op. In het onderstaande filmpje van Kanaal Z hoor je hoe Pascal De Spiegeleer en Vincent Verraest van Van Marcke uitleggen hoe Avento een nieuw CRM-systeem, gebaseerd op Microsoft, uitwerkte en implementeerde.

Van Marcke heeft een duidelijke strategie ontwikkeld om te groeien in het B2B-segment, vooral bij bouwpromotoren en projectontwikkelaars. Een nieuw, gebruiksvriendelijker en vooral intelligenter CRM moest die doelstelling helpen waarmaken.

Van Marcke werkte al sinds een 4-tal jaar met Dynamics365 en kon dus hun sales- en marketing activiteiten stroomlijnen in functie van klanten en hun koopgedrag. Eind vorig jaar maakte Van Marcke de overstap naar Unified Interface, een systeem waardoor iedereen op uniforme manier met verrijkte data kan werken op het platform van hun voorkeur: pc, laptop, tablet of smartphone. Het grote voordeel voor gebruikers is dat de info die ze zélf ingeven meteen door het systeem wordt opgepikt en wordt verrijkt met gelinkte data uit andere bronnen of departementen. Het CRM stelt deze verrijkte data vrijwel meteen weer beschikbaar voor alle gebruikers, die op basis hiervan acties kunnen inplannen.

“We beschikken al jaren over een schat aan klantendata, verspreid over verschillende afdelingen en in de hoofden van onze medewerkers. Om die data op een strategische manier in te zetten hadden we absoluut nood aan een sterke digitale tool,” aldus Pascal De Spiegeleer. “We kozen een 4-tal jaar geleden voor Avento omdat het een partner is die flexibel en snel kan inspelen op dringende noden, zonder de focus te verliezen op lange termijn doelstellingen. En een partner die actief meedenkt aan verdere ontwikkelingen,” voegt Vincent Verraest hier nog aan toe.

Lee Yudhira, operations manager van Avento, licht vervolgens toe hoe Avento de ‘onboarding’ van het nieuwe CRM voor Van Marcke vergemakkelijkte. Alsook hoe Avento via aanwezigheid in de ‘steering committees’ van Van Marcke alles in het werk zet om de klant in de uitwerking van zijn strategie continu te ondersteunen.