Wat had Avento te zoeken op HorecaExpo 2017?

Hoewel het geen evidente actie is voor een bedrijf als Avento, voelden wij ons wel perfect op onze plaats op de HorecaExpo 2017.  Van 19 tot 23 november stond Avento op de beurs in Gent, niet voor de beursgangers maar voor de exposanten. “We waren daar een vreemde eend in de bijt. Onze actie is voor een IT-bedrijf dan ook heel atypisch.

Wat had Avento te zoeken op HorecaExpo 2017?

Aan onze stand konden we geïnteresseerden – beslissingsnemers van andere exposanten dus – in een gezellige sfeer ontvangen. Op tablets en tv-schermen gaven we demo’s van onze oplossingen,” aldus Steven Joris, Sales en Development Manager. “Dat is zeker zinvol want voor heel wat professionals is een sterke CRM voor field-acties nog altijd een abstract gegeven.”

Avento heeft zich dus niet alleen getoond, het heeft zich ook duidelijk verder geprofileerd. Aan de Avento-stand was aan alles gedacht om het de beslissingnemers aangenaam te maken. Tot en met drankjes en hapjes van bestaande klanten van Avento.

“In feite komt het erop neer dat wij als dienstverlener met ons aanbod op HorecaExpo deden wat de producenten van voeding en drank met hun producten zouden doen: een aparte beleving creëren, een interactie-ervaring met impact.”

Zien en gezien worden

‘Zien en gezien worden is het belangrijkste op een beurs met zoveel deelnemers.  Klantenbeleving stond dan ook centraal: proeven, voelen, ruiken, beleving creëren… als het maar gezelligheid uitstraalt. Of het nu gaat over food, drinks, interior of nightlife, deze ‘beleving’ van de consument, de sfeer waarin hij of zij consumeert wordt steeds bepalender voor commercieel succes.

En dat is belangrijk, ook voor Avento. Denk aan de talrijke online platformen waar ervaringen en ‘recensies’ worden uitgewisseld. Elke mening telt en iedereen krijgt een spreekbuis via de digitale kanalen. Mensen real life warm maken, kan dus wel een eerste stap naar succes zijn. Wij probeerden op onze beurt vooral de exposanten warm te maken met ons CRM verhaal.

Meten is weten

Naast de consumentenbeleving speelt ook de visibiliteit van het product een grote rol. En dat is precies een van de sterktes van de field oplossingen van Avento. De oplossing zorgt ervoor dat er maximale visibiliteit van het product gegenereerd wordt. En dit in combinatie met een efficiënt georganiseerd field-team. Door te meten hoe goed de visibiliteit van je product scoort, kunnen er acties voor verbetering ondernomen worden. En dit is de eerste stap naar een vooruitgang voor je business want wat niet gemeten wordt, wordt ook niet gemanaged.

Voor meer informatie, neem contact met ons op.