Avento FMCG365. Brouwerijen weten waarom.

Twee brouwerijen hebben recent voor Avento gekozen als CRM-partner. De twee Belgische brouwers zullen samen met Avento een rijk pallet Brabantse klassiekers en enkele Ardense hoge gistingsbieren in de markt zetten.  Die verdienstelijke bieren – namen kunnen we (nog) niet onthullen – gaan gevestigde waarden als Duvel, Vedett, Gouden Carolus, Maneblusser en de Westmalles achterna. Succes genereert hopelijk succes. Ook de brouwerijen Moortgat, Het Anker en de Abdij van Westmalle kozen eerder voor Avento’s FMCG356.

Twee brouwerijen hebben recent voor Avento gekozen als CRM-partner.

Avento is bijzonder fier deze grote merken met toegevoegde waarde bij te staan in hun verovering van de harten van de klant. In een zeer sterk concurrentiële markt in het bierland bij uitstek is het voor een brouwer cruciaal om voor zijn CRM-management en marketingondersteuning de juiste partner te kiezen.

FMCG365 geeft u als CEO, Category Manager of Marketing & Sales Manager alle functionaliteiten om alle aspecten van het veldwerk in de fast moving consumer goods te managen. Maar wat verklaart dan precies ons evidente succes in de biermarkt? De concrete feiten.

Drie evidenties

  • Ideaal voor de job

FMCG365 is geknipt voor een product als bier, waar ‘Out Of Home’-marketing in de de Horeca-sector en gerichte Retail-acties een doorslaggevende rol spelen. Er zijn weinig segmenten in de consumer goods met meer productlanceringen en snellere hypes. Het verdedigen of veroveren van marktaandeel vergt precisiewerk op basis van correcte data over ‘facings’, ‘rotations’, ‘out of stock’ en ‘price’. Met FMCG365 verzamelt en genereert u die data snel, worden ze in real time geconsolideerd in de backoffice en krijgt u meteen een grafische voorstelling van de performantie van u producten per POS via interactieve dashboards.

  • Gemakkelijke Store Check

Voor de store check is FMCG365 uitgerust met een ‘Share of Shelf Calculator’ die echt een beeld van uw aanwezigheid en van de kwaliteit van die aanwezigheid geeft. U maakt een foto en met een app, lijnt u op die foto de te meten schappen of stukken van schappen af. De app rekent de share of shelf in vergelijking met de concurrentie uiteraard zelf uit. Dat zijn snelle en correcte data. Hetzelfde geldt voor de controle van het POS-merchandising materiaal.

  • Aangepast aan sector én klant

FMCG365 is gebaseerd op de gangbare standaarden in de FMCG-markt en is eenvoudig configureerbaar naar de specifieke gebruiken in uw onderneming: eigen terminologie hanteren, volgorde van operaties wijzigen… Dat vormt geen enkel probleem. Onze brouwers-klanten appreciëren vooral het gemak waarmee vertegenwoordigers hun bestellingen kunnen plaatsen.

Alleen bier?

Avento’s FMCG365 heeft een set van krachtige kwaliteiten die uw leading positie verder kan versterken. FMCG365 biedt niet alleen alle ondersteuning van het management en veldwerk maar ook alle mogelijke facetten van planning en data-analyse.

Brouwerij Het Anker implementeerde recent Avento’s FMCG365 en al vrij snel werd de oplossing ook gebruikt voor andere aspecten dan verkoopondersteuning, zoals klachtenbehandeling en onkostenregistratie. Hier vindt u een kort verslag van hun commercieel directeur.

Naast FMC365 heeft Avento ook Textile365 en Industry365. Al deze oplossingen zijn gebouwd op Microsoft Dynamics 365 en het mobiele CRM van Resco.net. Wij werken in de beste verstandhouding samen met deze wereldspelers om uw mensen en producten alle mogelijke ondersteuning te geven.