Avento en FMCG365 bemannen Microsoft Technology Centre

Op de luchthaven in Zaventem, in het Passport Building met bijna zicht op het tarmac, ligt het Microsoft Technology Centre. En raad eens wie daar samen met een vijftal andere exposanten de internationale in technologie geïnteresseerde reizigers imponeert?

Avento en FMCG365 bemannen Microsoft Technology Centre

Juist. “In het Microsoft Technology Centre (MTC) wordt aan de hand verschillende Microsoft technologieën getoond hoe je voor bepaalde vraagstukken met een combinatie van Microsoft Technologie – Dynamics, BI, Outlook – tot een gecoördineerde oplossing komt. We zijn er dus helemaal op onze plaats met een demo-opstelling van FMCG365. Dat is onze mobile CRM-oplossing voor fast moving consumer goods, op basis van Microsoft Dynamics 365 en Resco Mobile CRM,” aldus Steven De Backer, product manager FMCG365.

Naast Hololens2

“Microsoft heeft er zelf een stand met zijn recent gelanceerde Hololens2 die in een soort bril ‘mixed reality’ toont. Om in de context te blijven: met de Hololens kan een fieldmanager bijvoorbeeld holografisch worden getoond hoe displays moeten worden geplooid en opgesteld. Als voorbeeld van het ‘Internet of Things’ is er ook een opstelling met een warmtepomp die bij defecten zelf een werkorder en een planning voor de uitvoering genereert. Maar wij vallen echt wel op,” lacht Steven.

“Agrum Bum Bum voor de hele wereld”

“In die proefopstelling tonen we alle functionaliteiten van FMCG365: planning, store check, share of shelf calculator…  Met aan de ene kant een chaotisch winkelrek vol verleidelijke cocktails en aan de andere kan het resultaat na een efficiënte store check.”

Die verleidelijke cocktails kregen fictieve namen als Agrum Bum Bum en Tito Mohito. “Er zijn MTC’s wereldwijd, 16 in Europa alleen al. Het is een gekend concept en door onze opvallende aanwezigheid daar willen we het internationale zakenpubliek aanspreken,” aldus Steven. “Onze présence in het MTC is niet van dezelfde orde als onze  aanwezigheid op AppSource van Microsoft, maar dient wel hetzelfde doel. Namelijk onze expansie ondersteunen. We zijn in de slipstream van enkele grote klanten, als ik het zo mag formuleren, al op locaties in het buitenland actief. Via het MTC kunnen we rechtstreeks een geïnteresseerd publiek aanspreken en zo stukjes van de markt verkennen. We zijn er klaar voor,” besluit Steven.