“Verbazingwekkend hoe goede merchandising direct impact heeft op de visibiliteit”

A day in the life of Phoebe – Episode 4

“Dadelijk zelf de baan op, maar eerst mijn team van field medewerkers nog aansturen met de FMCG-app Fearless Leader van Avento”. Iedereen komt elk uur van de dag in contact met een klant van Avento. Met een fast moving consumer good – een bekend  merk  – dat met de gespecialiseerde FMCG/CPG-app Fearless Leader van Avento in de markt wordt gezet. Field medewerkers van die producenten gebruiken Fearless Leader voor hun CRM en XRM. Wil je weten welke vermaarde producten en klanten van Avento zo elke dag je pad kruisen, volg dan Phoebe en Vince, een bezorgde moeder en haar zoontje.

“Verbazingwekkend hoe goede merchandising direct impact heeft op de visibiliteit”

“Verbazingwekkend hoe goede merchandising direct impact heeft op de visibiliteit”

Je herinnert je Phoebe** nog. De jonge moeder van Vince, die zich door haar dag werkt en onderweg aan haar zoontje Vince denkt. Het is 10 uur. De opkomende honger doet haar vergeten wie een uur geleden zo’n indruk op haar maakte. Maar daar ziet ze de oplossing: De Fruitella* van Perfetti Van Melle die op haar bureau slingert helpt haar om snel haar cijfers door te nemen. “Dadelijk zelf de baan op, maar eerst mijn team van field medewerkers nog aansturen met de FMCG-app Fearless Leader van Avento” denkt ze en haar blik dwaalt naar buiten maar blijft hangen op de glazen wand van het kantoor.

“Een Pure Taste – Anker Cask* van Brouwerij & Distilleerderij Wilderen, is dat nu echt wat mijn collega hiernaast in de voormiddag aanbiedt aan zijn gast!? Waarom niet die Fair Trade vruchtensap Justo* van Varesa achter in kast. Toch vreemd volk, die kantoormensen,” denkt ze en ze prijst zich gelukkig om letterlijk tot het voetvolk – de field force – te behoren.

De enige man die echt indruk op haar maakt is Vincent, haar zoontje. En over drank gesproken: “Laatst vroeg hij me om een ‘platte maar gezonde’ Wattwiller* van Spadel. Hoe komt hij er toch bij? Misschien heeft hij het mijn vrienden zien drinken?” Ze breekt er haar hoofd niet over en zucht. “Verbazingwekkend hoe succesvolle merchandising nieuwe producten snel een eigen identiteit geeft”. Marketing en CRM zijn tenslotte ook haar beroep, maar wat ze niet beseft, is dat het fruitige snoepje, de lekker whisky’s en het Fair Trade-sapje die ze eerder zag, ook klanten zijn van Avento die met Fearless Leader worden ondersteund.

Werkt Phoebe eigenlijk wel, denk je? Haar dag zit zo propvol afleiding. Lees om 11 uur waar ze nu weer met haar gedachten verzeilt.

** Phoebe en Vince zijn fictieve personages. Elke overeenkomst met bestaande personen berust op louter toeval.
*Al deze producten bestaan wel degelijk en worden met de FMCG-app Fearless Leader van Avento in de markt gezet.