Gaat u voor offline of online CRM? De voor- en nadelen op een rijtje

CRM-software laat u niet alleen toe om uw klantenrelaties vlot en efficiënt te beheren, het helpt u ook om uw verkoopactiviteiten nog rendabeler te maken en uw marketinginspanningen te optimaliseren. In de cloud of on premise, offline of online, in welke vorm u uw CRM-oplossing aankoopt en toepast, bepaalt u helemaal zelf. In dit blogartikel zoomen we in op de voor- en nadelen van offline en online CRM voor uw onderneming.

Gaat u voor offline of online CRM? De voor- en nadelen op een rijtje

Offline CRM voor een hogere performantie

Vindt u het belangrijk dat uw CRM-systeem te allen tijde stabiel werkt en beschikbaar is? Dan geeft u het best de voorkeur aan offline CRM. Hier alvast alle troeven:

  • Hoge performantie voor de gebruikers
  • Altijd beschikbaar: ook op plaatsen zonder 3G of in vliegtuigmodus
  • Geen hoogoplopende 3G- en roamingkosten
  • Dankzij een smart synchronisatiesysteem worden bestanden en foto’s automatisch opgespaard tot er wifi beschikbaar is.

Grotere investering, hoge ROI

Bij een offline CRM-oplossing is een performant en betrouwbaar synchronisatiesysteem onontbeerlijk. Bovendien bent u genoodzaakt om geavanceerde technologie aan te schaffen. Het spreekt voor zich dat daar een grotere investering mee gepaard gaat. Maar de ROI is minstens even hoog en uw investering is snel terugverdiend.

Online CRM doet het zonder synchronisatie

Wie zijn CRM-investering maximaal wil laten renderen, kijkt uiteraard ook naar de aanschafkosten. Op dat vlak bent u sowieso beter af met een online CRM-oplossing. De technologie is een namelijk budgetvriendelijker. Bovendien is er geen synchronisatie nodig.

Nadelen online

Online CRM-systemen mogen dan wel budgetvriendelijker zijn, bij uw keuze dient u ook rekening te houden met enkele onmiskenbare nadelen:

  • Minder hoge performantie
  • Online CRM-oplossingen zijn niet beschikbaar zonder 3G- of wifiverbinding.
  • Bij een zwakke 3G-verbinding kan de gebruikerservaring wel eens te wensen overlaten.

 

Meer weten? Of wilt u graag alle voordelen van CRM voor uw bedrijf ontdekken? Neem dan vrijblijvend contact op.