14 Onmisbare features voor je sales field force!

De ‘juiste’ sales tools zijn essentieel om succes te boeken ‘in the field’. Niet alleen worden saleskrachten zo heel wat effectiever, de juiste tools geven ook een schat aan bruikbare info aan de sales managers. Een maximale productiviteit mag dan voor een stuk van de medewerkers afhangen, zonder de juiste ondersteuning en tools haal je deze nooit.

14 Onmisbare features voor je sales field force!

Features die het verschil maken

Welke features het verschil maken in een CRM-systeem en voor een maximale ondersteuning zorgen? Uit onderzoek blijkt dat de volgende 14 features effectief het verschil maken en ervoor zorgen dat de salesforce optimaal kan presteren.

Offline sales

Een performant CRM-systeem valt ook offline te consulteren en te gebruiken, zonder dat er waardevolle tijd en informatie verloren gaat.

Maps & routeplanning

Een efficiënte routing laat saleskrachten op de snelst mogelijke manier hun planning afwerken. Zo spenderen ze meer tijd aan en bij de klanten. Bovendien zien ze gelijk de afstand, de reistijd en kunnen ze onmiddellijk anticiperen op eventuele wijzigingen.

Lead generation & scoring

Een gevulde pijplijn is het meest waardevolle bezit van een salesteam. Leads kwalificeren, een opvolging per klant en de scoringskans en -percentages zijn maar enkele essentiële punten die een goed CRM-systeem te bieden heeft.

Rapportagetools

Uiteraard wil je weten of het CRM-systeem efficiënt wordt ingezet en wat het rendement is. Een degelijke rapportage die makkelijk uit het systeem te halen valt is dan ook een must.

Aanpassingen op maat

Aangezien elke klant andere wensen heeft, zijn aanpassingsmogelijkheden noodzakelijk. Bij een performant systeem kunnen deze aanpassingen voor een groot stuk door de gebruiker zelf uitgevoerd worden, zonder dat er developers aan te pas komen. We denken hierbij aan het instellen van dashboards, aangepaste kleurcodes, enzoverder.

Document Generation, Management & Rapportages

Een sales professional moet altijd en overal aan alle documentatie kunnen en dit ook kunnen koppelen aan klanten. Zo krijg je een 360° beeld van de klant, zowel on- als offline.

Multimedia bijlagen

Snel een foto nemen op de baan? Een performant CRM-systeem laat toe deze onmiddellijk en op de juiste plaats te verwerken en te bewaren. We leven in een maatschappij waar beelden en video centraal staan, een CRM-systeem dient daarin te ondersteunen.

Mobiele handtekeningen

Uiteraard dient een bestelbon of een bezoekrapport niet meer op papier ondertekend te worden. Digitale handtekeningen op een mobiel toestel werken efficiënter en besparen heel wat tijd.

QR- & barcode scanning

De snelste manier om informatie online door te spelen? Met QR-codes scan je in een handomdraai alle mogelijke info en loopt het gelijk in het systeem. Denk bijvoorbeeld aan de verzamelde visitekaartjes op een beurs, die als een lead in het CRM-systeem kunnen lopen.Barcode scanning maakt het mogelijk om alle productinformatie, de locatie en de bijzonderheden in één oogopslag te consulteren in het CRM-systeem.

Call, Skype & FaceTime integratie

Klanten, leveranciers of stakeholders contacteren mogelijk maken vanuit het CRM-systeem? Dat kan! Bovendien wordt er op deze manier een tracking bijgehouden van alle telefoontjes.

E-mail integratie

1 Systeem werkt efficiënter dan een aantal verschillende. Een performant CRM-systeem laat dan ook toe er een account aan te koppelen en te mailen. Zo gaat er geen waardevolle info verloren, moet er maar 1 systeem gemanaged worden en staat alle commerciële informatie netjes gecentraliseerd.

Google Apps integratie

Het Google Apps for Work ecosysteem laat toe de dagelijkse activiteiten stroomlijnen, een naadloze integratie met het CRM-systeem is dan ook een groot pluspunt.

Google Dropbox integratie

Makkelijk files delen? Dat kan via Dropbox! Een gekoppelde Dropbox waarbij de activiteiten geregistreerd worden en die de acties aan de juiste klantenfiche hangen doet heel wat tijd winnen. Bovendien kunnen collega’s op deze manier onderling heel wat informatie uitwisselen

SharePoint integratie

Off- en online toegang tot SharePoint data en de mogelijkheid om ze te uploaden en bewerken? Zeker een pluspunt als het CRM-systeem dit mogelijk maakt.

Resco Mobile App & Avento maken het waar

Klinken alle bovenstaande features je als muziek in de oren, maar twijfel je er aan of je dit wel in één CRM-systeem kan vinden? Dat hoeft niet! Avento maakt immers gebruik van de Resco Mobile App die alle bovenstaande features combineert. Zo combineer je alle belangrijke data in één mobiele CRM die je zowel on- als offline kan consulteren. Een app die je salesforce toelaat uitzonderlijke resultaten te behalen in the field.

Neem vandaag nog contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden van onze mobiele CRM-systemen. We vertellen je er met plezier heel wat meer over en doen alle mogelijkheden uit de doeken. Uiteraard is ook een demo mogelijk