Google Glass en Microsoft Dynamics CRM: een vooruitblik

Het lijkt erop dat Google Glass momenteel consumentengadget nummer één aan het worden is. Hoe deze gadget zijn nut zal bewijzen in de zakelijke wereld, is nog niet volledig duidelijk. Ook in CRM-middens circuleren verschillende denkpistes. Benieuwd hoe dat zal evolueren. Avento is al wel volop bezig om toepassingen te bedenken voor uw business

Google Glass en Microsoft Dynamics CRM: een vooruitblik

Voordeel voor de retailers

Voor retail bedrijven ligt hier een enorm potentieel. Retailers kunnen via Google Glass hun klanten een veel betere service bieden. Klanten zien letterlijk in één oogopslag bijkomende informatie over het product dat ze bekijken. Bedrijven spelen hierop in en sturen de shoppers extra tips of promoties en speciale aanbiedingen.

Voordeel voor service medewerkers

In plaats van een lang telefoongesprek te hebben, door het stellen van vele vragen zonder oplossing,  kan de medewerker aan de klant simpelweg vragen om een live stream op te starten. Zo kan het probleem in een fractie van een moment worden opgelost en zal de klant door heel het proces beter worden geholpen en minder gefrustreerd zijn.

Voordeel voor techniekers

Een technieker, met Google Glass, kan tijdens een installatie gebruik maken van beide handen terwijl hij product handleidingen doorneemt of een collega hem door het werkprocess helpt

Toekomstmuziek?

Momenteel zijn er nog wel wat drempels om Google Glass aan te kopen. Noem maar even de  beperkte beschikbaarheid en een prijskaartje van $ 1.500. Maar verwacht wordt, dat zodra deze prijs zakt – wat onvermijdelijk zal gebeuren – bedrijven volop gaan experimenteren om alle mogelijkheden van de gadget uit te pluizen. Zodra dat het geval is, worden commando’s zoals “OK, Glass, navigeer mij naar volgende afspraak”, “toon mij de installatiehandleiding” of “zie verwante producten” misschien wel de norm.

Meer info over de Google Glass toepassingen van Avento? Contacteer ons.