Wat zijn de voordelen van CRM voor cold calling

Een krachtig CRM-systeem stelt bedrijven in staat hun klantenrelaties te beheren en te optimaliseren. Microsoft Dynamics CRM biedt diverse voordelen voor cold calling: betere voorbereiding op de cold call van de lead, betere en efficientere opvolging van de lead, verhoging van de kans op conversie van de lead naar een klant. Er komt zo ook tijd vrij om meerdere leads te behandelen.

Wat zijn de voordelen van CRM voor cold calling

Efficiënt lead management en prospectie

Nieuwe klanten zijn onmisbaar voor ieder bedrijf. Om de ROI van cold calling te verhogen, zijn de juiste tools nodig voor uw werknemers. Via het CRM-systeem heeft iedere medewerker op elk moment toegang tot de nodige informatie. Voor de eigenlijke cold call gebeurt, kan er dus al een schat aan informatie verzameld worden: wie is de contactpersoon binnen het bedrijf? In welke diensten is de lead mogelijk geïnteresseerd? Op welke moment is hij het best bereikbaar? …

Op die manier is het ijs al gebroken nog voor er een telefoongesprek gevoerd is en kan het salesteam het maximum halen uit ieder gesprek.

Van cold calls naar hot leads

Bovendien kan dankzij de vele integraties van Microsoft Dynamics CRM ook de lead generation en opvolging geoptimaliseerd worden. Dankzij de integratie van e-mail, agenda, documenten, telefoon, enzovoort kunnen leads vanuit verschillende bronnen in het systeem geïmporteerd worden.

Het salesteam heeft zo een perfect overzicht van alle leads en kan zo perfect opvolgen welke leads al gecontacteerd zijn of eventueel een reminder inplannen om de lead opnieuw op te bellen. Het salesteam kan ook aanduiden wat de prospect-kwalificatie is, van cold tot hot lead om zo een beter inzicht te krijgen in het potentieel. Bijgevolg kan ook de geleverde inspanning afgestemd worden op het type lead wetende dat de hot leads het meeste potentieel bieden.

Beter inzicht in de sales pipeline

Microsoft Dynamics CRM biedt ten slotte ook de mogelijkheid om de lead conversion te verhogen door sales processen te automatiseren. Zo kan de opvolging van prospecten geautomatiseerd worden waardoor u geen enkele lead meer mist. Door vooraf gedefinieerde regels op te stellen, kan het systeem automatisch prospecten en taken toewijzen aan medewerkers en kunnen de medewerkers snel de meestbelovende prospecten herkennen. Bovendien kan u bepaalde trends ontdekken van de gewonnen of verloren leads en markten wat u in staat stelt het volledige salesproces van a tot z te optimaliseren.

Microsoft Dynamics CRM biedt uiteraard nog vele andere voordelen. Avento implementeert het CRM systeem met perfecte afstemming op uw specifieke bedrijfsprocessen. Bovendien bieden we ook mobiele business apps zodat al uw medewerkers, ongeacht hun locatie, de kracht van CRM kunnen aanwenden tijdens hun commerciële “on the road” activiteiten.