Blog

Blijf hier op de hoogte van de nieuwste trends en laatste nieuwtjes.

“Zonder de ‘Store Check’ van FMCG365 werkt hier niets!”
21-06-2018

Bekijk het filmpje en je bent overtuigd. Overtuigd zijn intussen al heel wat klanten van Avento’s FMCG365. De ‘Store Check’ is dan ook superhandig voor vertegenwoordigers die bezoeken brengen aan winkels en een reeks controles moeten uitvoeren: prijs, promotie, voorraad, plaats op de rekken….

Lees meer >

IT… with a dash of summer! Bent u bij?
15-06-2018

Was u erbij tijdens ons FMCG365-event “Fearless Planning in Summer with A.I.”? Oeps, da’s jammer. Dan moeten we u toch even bijspijkeren over wat de ongeveer 30 aanwezige decision makers mee kregen. We serveerden hen IT met schwung: Artificial Intelligence in de praktijk omgezet.

Lees meer >

“Zero code”, vele voordelen 
25-05-2018

Zero code, het buzzword sinds kort in de IT-wereld, is geen vluchtige hype. Het is ‘the next big thing’ en zal dat nog enige tijd blijven. Maar wat is zero code precies? Heel kort door de bocht: softwaretoepassingen die gebruikers zelf op maat en naar wens kunnen ombouwen met enkele muisclicks of apps, dus zonder enig codeerwerk.

Lees meer >

Proficiat! Avento is geslaagd
24-05-2018

Moet Avento nog examens afleggen? Geen echte proefwerken, dat niet. Maar we zijn door auditoren bezocht en zijn volgens hun bevindingen geslaagd voor de ISO 9001:2015 certificatie. Een proficiat dus en een dikke merci aan iedereen voor de tijd die jullie vrij gemaakt hebben voor dit ‘proefwerk’.

Lees meer >

Data en AI bepalen de identiteit
19-04-2018

“Wat data heeft bestaat. En al het andere heeft geen identiteit meer.” Dat zei onafhankelijk innovatie- en usabilityconsulente Rosemie Callewaert enkele dagen geleden in De Standaard (Jobat). Data leiden ons om beslissingen te nemen over alles en nog wat: de te nemen route, aankopen van kledij… Callewaert bekijkt in dat artikel artificiële intelligentie (AI) en data in een breder kader en meer vanuit het standpunt van de consument.

Lees meer >

Waarom u zich beter wel het hoofd breekt over AI
09-04-2018

Artificial Intelligence (AI) was in 2001 een matig scorende sci-fi prent van Steven Spielberg met onder meer Jude Law in een hoofdrol. AI is al lang geen science fiction meer.

Volgens het onderzoeksinstituut Gartner zal dit jaar al ongeveer 20 procent van alle beleidsbepalende data ‘automatisch’ worden gegenereerd, zonder menselijke tussenkomst. Er is reeds veel cijfermateriaal aanwezig dat de snelgroeiende impact van AI illustreert. Interessant voor marketeers is een onderzoek dat in 2017 in samenwerking met Deloitte Digital werd uitgevoerd: liefst 58 procent van de Chief Marketing Offices wereldwijd denkt dat ondernemingen binnen amper vijf jaar echt competitief moeten zijn op het vlak van AI om succesvol te blijven.

Lees meer >

Bier hier! Of daar?
15-03-2018

De Tournée Minérale editie 2 ligt al een week of twee achter ons. De rekken worden aangevuld, de tapkraan loopt weer op normaal debiet. Ongeveer 104.000 mensen gingen de uitdaging aan om het een maand zonder alcohol uit te zingen.
Lees meer >

Test gratis uw score op Microsofts GDPR-benchmark
16-02-2018

Iedereen weet intussen wel waar GDPR voor staat:  General Data Protection Regulation, de Europese verordening inzake  bescherming van consumentengegevens. Die zal vanaf 25 mei 2018 van kracht gaan. Maar in hoeverre bent u op dit ogenblik GDPR-conform? That’s the question. Het antwoord komt u gratis te weten dankzij een online assessment tool van Microsoft. De tool staat open voor iedereen, ook voor niet-klanten van Microsoft of Avento.

Lees meer >

‘Perfect Insights’ geven uw resultaten een echte boost
17-01-2018

Er beweegt heel wat in het retail landschap. In een vorige blog hadden we het over de ‘Perfect Store’ die zo is opgebouwd dat er maximale impact is op het koopgedrag door een uitgekiende presentatie: de ‘perfect fit’ van assortiment en doelgroep. In deze blog  bekijken we de data die  allemaal binnen handbereik liggen, de ‘perfect insights’.

Lees meer >